نکات آرایش صورت- قسمت اول

پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷

به نظر می‌آید که هرروز یک محصول جدید زیبایی یا مراقبت از پوست در بازار پدیدار می‌شود. درعین‌حال که دوست دارید همه آن‌ها را امتحان کنید. اما این موضوع که  کدام‌یک از آن‌ها با نوع لباس‌ها و رنگ پوست شما تناسب داشته باشد خیلی مهم است. اگر یک مرطوب‌کننده جدید را می‌خواهید انتخاب کنید به این فکر کنید که آیا می‌تواند جایگزین خوبی برای مرطوب‌کننده فعلی شما باشد؟

آرایش صورت

آیا به همان نسبتی که کرم پودر استفاده می‌کنید باید از کانسیلر هم استفاده کنید؟ هزاران محصول آرایشی موجود است و همین موضوع موجب گیج شدن شما در انتخاب صحیح، خواهد شد. اما استفاده از محصولات صحیح درراه درست می‌تواند راه بسیار خوبی برای کمک به رسیدن به بهترین شکل ظاهر شما باشد.

طریقه انتخاب مرطوب کننده ها:

استفاده از مرطوب کننده

در حالت ایدئال، مرطوب‌کننده‌ای را که SPF در آن وجود دارد را انتخاب کنید تا به‌این‌ترتیب نیازی به حفاظت خود از آفتاب روزانه نداشته باشید. استفاده از کرم چشم جداگانه نیز باارزش است، زیرا آن‌ها به‌طور خاص برای ناحیه ظریف چشم ساخته‌شده‌اند. قبل از اینکه مرطوب‌کننده را روی پوست خود بمالید، کرم دور چشم را استفاده کنید.

 

کرم‌ها را درست استفاده کنید: انگشت آلوده خود را به کرم نزنید زیرا این کار باعث انتقال میکروب و آلودگی‌ها به پوست شما شده و ممکن است در درازمدت باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی و آکنه‌های زیرپوستی شود. برای سهولت دستیابی به اهداف بهداشتی، از یک براش یا پدهای مخصوص استفاده از لوازم‌آرایش استفاده کنید تا احتمال انتقال میکروب را کمتر کند. آن را در دستان خود گرم‌کنید و سپس آن را روی صورت خود قرار دهید. سپس 30 ثانیه آن را ماساژ دهید. گردن و زیر فک و کناره‌های گوش فراموش نشود.

ترکیب کردن آرایش روی پوست یا بلندینگ:

ترکیب کردن آرایش روی پوست

پدهای تخم‌مرغی و قطره‌ای که برای پخش کردن کرم‌های آرایشی استفاده می‌شوند حتماً باید قبل از استفاده مرطوب شوند، در غیر این صورت بیشتر کرم‌های آرایشی را به خود جذب می‌کنند.

براش های آرایشی خود را حداقل ماهیانه یک‌مرتبه شستشو دهید زیرا در صورت آلوده شدن ممکن است به‌سلامت پوست شما آسیب وارد کند.

پرایمر زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید آرایش شما کاملاً حرفه‌ای و بی‌عیب و نقص باشد. حتی اگر از کرم پودر استفاده نکنید استفاده از پرایمر پوست شمارا کاملاً صاف و آماده پذیرش آرایش می‌کند.

 

اگر می‌خواهید یک پوشش سبک‌تر زیرپوست خود ایجاد کنید و پوست چربی نیز دارید، یک مرطوب‌کننده یا ضد آفتاب رنگی کم‌چرب را به‌جای کرم پودرهای سنگین و پرچرب استفاده کنید. سعی کنید رنگ‌هایی انتخاب کنید که بارنگ گردن و بقیه قسمت‌های بدنتان تقریباً مطابق باشد. عدم تطابق رنگ این دو قسمت صورت و گردن ظاهری غیرطبیعی به شما می‌دهد.

طریقه استفاده از کانسیلر ها:

طریقه استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر باکیفیت باعث می‌شود که خطوط دور چشمتان به‌مرورزمان از بین برود. همچنین کبودی دور چشم نیز کم‌کم بهبود پیدا می‌کند. اگر کبودی زیر چشم دارید کانسیلر خود را روی آن قسمت متمرکز کنید. رنگ کانسیلر را یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید ولی به دنبال یک کانسیلر بیش‌ازحد روشن نباشید زیرا چشم شمارا بدفرم نشان خواهد داد.
اگر پوست زیر چشم شما خشک است یا خط و خطوط زیادی دارد بهتر است از کانسیلر مایع استفاده کنید و اگر قصد استفاده از کانسیلر مای جامد یا کاسه‌ای فشرده دارید بهتر است آن را با روغن مای آرایشی مخلوط‌کنید تا خشکی پوست زیر چشم شمارا تشدید نکرده یا باعث ایجاد چین‌وچروک بیشتر نشود.

نظرات کاربران

لیلا در یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
مطلب بسیار مفیدی بود.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.