میکرونیدلینگ چیست؟ مزایا ، هزینه ها ، اثرات جانبی و موارد دیگر

یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

اگر تحقیقات میکرونیدلینگ خود را با جستجوی تصویر در اینستاگرام یا Google شروع کنید ، احتمالاً می ترسید. عکس ها نگران کننده هستند - به این دلیل است که این روش شامل سوراخ کردن پوست با سوزن های ریز و احتمال خونریزی خفیف است. ممکن است چسباندن یک دسته سوزن به چهره شما به نظر خوب نرسد ، اما این روند یک واکنش جوانسازی را به وجود می آورد که باعث می شود افراد زیادی از نتایج آن پوست به مراتب بهتری بدست آورند.

در این مقاله تمام موارد مهمی که باید درباره میکرونیدلینگ بدانید آورده شده:

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی است که برای معالجه تعدادی از مشکلات پوستی استفاده می شود. دکتر مانیش شاه ، جراح پلاستیک با صدور گواهینامه در دنور می گوید: "با تکامل تجهیزات و تکنیک ها ، میکرونیدلینگ در روش‌های مراقبت از پوست رواج بیشتری پیدا کرده است." شما ممکن است شنیده باشید که میکرونیدلینگ به عنوان القاء کلاژن ، طب سوزن پوستی یا القای کلاژن جلدی شناخته شده است.

ایده ما این است که طرز نگاه و احساس پوست خود را با این روش بهبود ببخشید. میکرونیدلینگ می تواند در رفع این نگرانی ها و مشکلات پوستی کمک کند:

  • جای جوش
  • خطوط عمیق پوستی
  • چین و چروک
  • منافذ بزرگ شده
  • هایپرپیگمانتاسیون و لکه های آفتاب
  • خاصیت ارتجاعی از دست رفته پوست
  • بافت های ناهموار پوست و فرورفتگی های پوستی
  • علائم کشش
  • تن های ناهموار پوست

در بیشتر موارد ، میکرونیدلینگ در مطب پزشک انجام می شود ، اگرچه گزینه های انجام این کار در منزل نیز وجود دارد.

میکرونیدلینگ چگونه کار می کند؟

به گفته مرکز زیبایی اموری ، میکرونیدلینگ شامل سوراخ کردن پوست با سوزن های کوچک است. اگر شما این کار  را در مطب متخصص پوست انجام دهید ، احتمالاً پوست قبل از درمان بی حس می شود تا درد و ناراحتی از بین برود یا به حداقل ممکن کاهش یابد. و سپس از یک ابزار شبه پنبه ای به نام dermaroller استفاده می شود تا سوزن های ریز از جنس استنلس استیل به داخل پوست وارد شود تا باعث ایجاد ریز بینی یا سوراخ شود.

این ساییدگی های کوچک ، براساس مطالعه منتشر شده در مارس 2017 در جراحی پوست ، تولید کلاژن به منظور بهبود و تقویت پوست را افزایش می‌دهد. هدف این است که ضربات ناشی از برخورد سوزن‌ها به پوست شما باعث تحریک شود تا مواد ترمیم کننده را به صورت الاستین و کلاژن به منطقه درمانی برای ترمیم پوست ارسال کنند.

طبق یک مطالعه منتشر شده در شماره ژوئیه-آگوست 2016 در مجله اینترنتی پوستی هند ، این درمان بین 10 تا 20 دقیقه طول خواهد کشید ، اگرچه در صورت بیهوشی موضعی باید زمان بیشتری را باید در نظر گرفت. معمولاً چندین جلسه برای این کار لازم است که یک ماه از هم فاصله دارند. در هر جلسه بعد سوزن ها عمیق تر به پوست وارد می شوند ، زیرا پوست ضخیم تر می شود و قادر به تحمل نفوذ عمیق تر با گذشت زمان خواهد بود.

فواید پوستی میکرونیدلینگ

سود اصلی افزایش تولید کلاژن است. طبق گفته کلینیک کلولاند ، کلاژن با چین و چروک مبارزه می کند و سطح کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. هر گونه مداخله ای که باعث افزایش سنتز کلاژن می شود ، پوست را جوان تر و شاداب تر جلوه می دهد." طبق مطالعه‌ای که در ماه اوت سال 2018 در مجله پوست و موهای بالینی و زیبایی شناسی منتشر شده است ، شرکت کنندگان در این مطالعه چهار ماه میکرونیدلینگ را با فاصله یک ماه از هم اجرا کردند. بعد از درمان نهایی ، آنها پیشرفت چشمگیری در خطوط ، چین و چروک ها ، بافت پوست و انعطاف پذیری پوست مشاهده کردند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.