لوسیون مو چیست؟

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

به نظر می رسد برای هر شرایط آسیب پذیر مو محصولی تخصصی نیز برای مراقبت از مو وجود دارد. با انتخاب های زیاد موجود ، کارکردها و مزایای همه این محصولات می تواند گیج کننده باشد. اگر به هیدراتاسیون و مقدار کمی مراقبت نیاز دارید ، لوسیون مو به تنهایی می تواند محصول مناسبی برای شما باشد.
لوسیون مو همچنین بر اساس کاربرد انواع مختلفی دارد مثل لوسیون های آبرسان مو ( که معمولا بصورت دو فازی هستند )، لوسیون روغنی ( برای ترمیم آسیب های مو مناسب هستند)،  لوسیون های متعادل کننده چربی سر و لوسیون های تقویت مو که آنها نیز انواع مختلفی مثل ضد ریزش مو ، از بین برنده شوره سر و... دارند.

عملکرد لوسیون مو

همانطور که میدانید لوسیون های بدن رطوبت پوست را محبوس می کنند ، لوسیون های مو نیز تارهای موی شما را آبرسانی می کنند. مخصوصاً اگر موهای شما خشک است ، یا اگر قبل از خارج شدن از منزل به دنبال محافظت از موهای خود هستید ، استفاده از لوسیون میتواند مفید باشد. مارک های خاص فرمول هایی را تهیه می کنند که برای موهای نازک و متوسط و ضخیم طراحی شده اند. لوسیون مو همچنین استحکام ژل را بدون سختی ژل فراهم می کند ( یعنی باعث بهم چسبیدن موها نمیشود.)- این ایده آل ها برای تعریف تار های موی شما است ، خواه آنها موج دار ، فر یا لخت باشند.

عناصر لوسیون

ژل‌ها به کمک الکل قدرت ماندگاری خود را دریافت می کنند. با تبخیر الکل ، این سبک بخصوص در جای خود نگه داشته می شود. ولی از طرف دیگر لوسیون های مو عاری از الکل هستند ، بنابراین مضرات استفاده از الکل را نیز نخواهند داشت. در عوض ، لوسیون ها برای افزایش رطوبت موها از روغن ها و از کرم ساخته شده اند. برخی از فرمول ها نیز با عصاره های گیاهی تزریق می شوند. چنین ترکیباتی موها را آبرسانی می کنند در حالی که در مقایسه با سایر محصولات یک ظاهر طراحی طبیعی تر به موها می‌بخشند.

کاری که لوسیون موانجام نمی دهد

از آنجا که لوسیون مو قدرت ماندگاری ژل و موس را ندارد ، بنابراین نباید از این نوع برای استفاده شود. روغن‌ها می توانند به کاهش وز و خشکی موها کمک کنند ، اما اگر موهای شما از قبل روغنی باشد موها را بیش از حد براق می کنند. لوسیون مو همچنین باعث افزایش حجم موها نمی شود بلکه ظاهر طبیعی موهای شما را مشخص می کند.

نکاتی برای استایل دادن به موها

بسته به نوع ظاهری که می خواهید به دست آورید ، ممکن است لازم باشد از محصولات دیگر مو به همراه لوسیون استفاده کنید. لوسیون مو بهتر است قبل از خشک شدن موها روی موهای مرطوب استفاده شود. بعد از خشک شدن کامل موهایتان ، می توانید از مقدار کمی لوسیون نیز استفاده کنید. اگر موهای روغنی دارید لوسیون را روی ریشه ها نمالید زیرا این حالت ظاهری روغنی برای موهایتان ایجاد می کند. اگر می خواهید بدون استفاده از ژل  ماندگاری استایل موهایتان را بالا ببرید ، ققبل از استفاده از لوسیون از یک اسپری خیلی سبک برای افزایش ماندگاری حالت موهایتان استفاده کنید.

لوسیون و کرم مو پیشنهادی افق 24

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.