مرطوب نگه داشتن لب ها دغدغه ای جدید در پاییز – قسمت دوم

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸

4. با یک اسکراب لب طبیعی و حاوی شکر لایه برداری کنید.

هر کاری که میکنید ، پوست خشک لبهای خود را پوست نکشید و تحریک نکنید! در عوض ، کار خود را با یک اسکراب لب در خانه آسان کنید. شکر قهوه ای و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید ، سپس به آرامی روی لب های خود ماساژ دهید تا پوست مرده برداشته شود. برای لایه برداری نیز می توانید از یک دستمال نرم یا یک مسواک نرم استفاده کنید. بعد از آن از یک نرم کننده لب ملایم و فاقد عطر استفاده کنید.

5. فقط در صورت داشتن سرماخوردگی یا تاول های ناشی از تب از یک محصول لب دارویی استفاده کنید.

گاهی اوقات پوست روی لب یا اطراف لب شما خشک و پوسته پوسته می شود ، اما دلیل آن خشکی هوا یا کاهش رطوبت پوست نیست. برای تأیید این که آیا شما مجرای سرماخوردگی یا تاول تب دارید برای استفاده از محصولات لب دارویی به پزشک متخصص پوست مراجعه خواهید کرد. در غیر صورت استفاده از هر پماد و دارویی برای رفع خشکی لب بدون نسخه پزشک توصیه نمی‌شود.

6. رژ لب های مرطوب کننده و کرمی را انتخاب کنید.

اگرچه در حال حاضر رژ لب و پودرهای مات محبوبیت زیادی دارند ، اما متخصصان توصیه می کنند هنگام خشک شدن لب‌های خود ، فرمول کرمی حاوی مواد مرطوب کننده استفاده کنید. اینگونه رژلب ها معمولا حاوی کره شی یا روغن جوجوبا هستند که باعث نرمی و لطافت لب‌ها میشوند. همچنین انواع متفاوتی از بالم های لب وجود دارند که مدل های رنگی آن می‌توانند جایگزین خوبی برای رژ لب باشند، و در اثر استفاده مداوم مشگلات خشکی لب شما را برطرف کنند.

7. از زبان زدن دائم به لب‌های خودداری کنید.

لیس زدن لب احتمالاً بدترین عادت شما با لب‌های خشک است. اگرچه ممکن است فکر کنید که لب‌هایتان را آبرسانی می کنید ، ولی در واقع برعکس عمل می کنید. بزاق حاوی بسیاری از آنزیم ها است که به منظور کمک به هضم غذا ترشح می‌شوند. "بنابراین تصور کنید که چقدر بزاق تحریک کننده می تواند پوست لطیف لب را تخریب کند."

8. از کرمهای لب طعم دار حاوی نعنا ، منتول یا دارچین پاک بمانید.

آیا این درست است که ترمیم کننده  لب همیشه برای لب‌های شما مناسب است؟ باید بگوییم خیر! بسیاری از محصولات لب حاوی رنگ ، مواد شیمیایی و موم هستند که می توانند باعث تحریک و حساسیت شوند. در ابتدا افرادیکه لب های خشکی دارند احساس خوبی در اثر استفاده از آنها خواهند داشت ، اما استفاده بیش از حد از آنها می تواند حتی لب‌ها را خشک تر کند." متخصصان توصیه می کنند به جای آن از وازلین ، کره لب سرد استفاده کنید. این محصولات نرم کننده به ایجاد سدی برای قفل شدن رطوبت کمک می کنند.

9. رژلب های مات و جامد بدون مرطوب کننده خشکی لب شما را بدتر خواهند کرد.

این ممکن است واضح به نظر برسد ، اما بسیاری از مبلغ های رژ لب که ادعا می کنند محصول آنها باعث افزایش حجم لب می شوند حاوی مواد تحریک کننده یا مواد شیمیایی هستند ، مانند آنهایی که از دارچین یا فلفل هندی به دست می آیند. مواد می توانند به ترک لب‌های مداوم و یا حتی درماتیت تماسی در لب شما منجر شوند. درعوض ، یک درمان لب با روغن های گیاهی و چربی هایی مانند روغن مورینگا و روغن نارگیل را توصیه می‌کنیم. همچنین روغن آفتابگردان برای تغذیه و التیام بخشیدن به لب‌های خشک عالی است.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.