مرطوب نگه داشتن لب ها دغدغه ای جدید در پاییز – قسمت اول

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸

پاییز و زمستان چیزهای زیادی را که ما دوست داریم ، به ارمغان می آورد ، مانند لذت نوشیدن کاکائو داغ در کنار بخاری، برف و باران شب های دنج زیر پتو. اما همراه با آن سرمازدگی و بادی است که خود را در اطراف استخوان های شما می پیچاند ، رطوبت را از هوا می گیرد و پوست همه را خسته و خشک می کند. به ویژه لب های شما که لایه نازنکتری است و تمایل به پوسته پوسته شدن و ترک خوردن دارد و گاهی اوقات تنها چیزی که به نظر می رسد به بازگرداندن رطوبت آنها کمک میکند لیس زدن آنها است (که قطعا این طور نیست).

از آنجایی که دو عامل اصلی مؤثر در ایجاد رطوبت در لب شما مواد تشکیل دهنده و محیط شما هستند ، ما با بعضی از متخصصین پوست صحبت کردیم تا چند نکته برای معالجه و جلوگیری از خشکی لب ها را به شما بگوییم تا در تمام طول پاییز و زمستان لب‌های شما نرم و آبرسانی شوند. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا روش های مختلف جلوگیری از خشکی لب را بررسی کنیم.

1. آب بنوشید.

ماه‌های گرم تنها زمانی نیست که بدن شما به هیدراتاسیون نیاز دارد. آب در تمام سال بر میزان رطوبت بدن شما تأثیر می گذارد. آب کمتر به معنای تولید بزاق کمتر است ، که می تواند لب های شما را واقعا خشک کند. دکتران پوست توصیه می کنند که قبل از هر وعده غذایی (یا حدوداً شش تا هشت لیوان در روز آب بنوشید. چای گزینه دیگری است ، اما مطمئن شوید که حاوی کافئین نیست. کافئین یک داروی ادرارآور است ، به این معنی که باعث میشود که مایعات از بدن شما خارج شوند و این به نوبه خود باعث خشک شدن لب‌های شما خواهد شد.

2. با مرطوب کننده بخوابید.

سلول های پوستی ما یک عامل مرطوب کننده طبیعی (NMF) ) دارند که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از خشکی و ترک خوردن لب کمک می کند. افرادی که پوست خشک دارند ، NMF کمتری دارند ، در حالی که افرادی که پوست چربی دارند ، حاوی مقدار بیشتری از این ماده هستند. هنگامی که رطوبت کمی در هوا یا گرمای خشک زیادی در خانه وجود دارد ، رطوبت موجود در پوست ما با سرعت بیشتری تبخیر می شود و باعث خشکی و ترک خوردن پوست لب می شود. خوابیدن با دستگاه مرطوب کننده هوا ، یک راه مطمئن برای کمک به ماندگاری رطوبت پوست در طی ماه های سرد و خشک زمستان است. این کار به همین راحتی انجام می شود تا لبهای شما مرطوب و تازه بمانند.

3. به دنبال محصولات لب با مواد مغذی و تقویت کننده باشید.

برخی از بهترین ترکیبات آبرسان کننده و التیام خش لب‌های خشک شامل موم زنبورعسل ، کره شی ، روغن مورینگا ، دی متیکون و ژله نفتی است. همچنین بسیاری از محصولات حاوی روغن جوجوبا و روغن انگور است. همچنین اسکراب هایی برای بازسازی و ترمیم بافت لب وجود دارند که با لایه برداری لایه مرده روی لب باعث حفظ طراوت و تازگی لایه زیرین لب میشوند و جریان خونرسانی به لب را تسریع میبخشند.

محصولات بازسازی لب پیشنهادی افق 24

نظرات کاربران

سهیلا در چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ :   ارسال پاسخ
خیلی لازم داشتم مرسی عالی بود

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.