روش‌های مختلف اپیلاسیون موهای زائد – قسمت اول

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

امروزه انواع مختلفی از روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که برخی از آن‌ها می‌تواند پر هزینه و درد ناک باشد و اکثر آن‌ها وقت گیر هستند. به هر حال تقریبا همه خانم‌ها حاضر هستند دردسر های آن‌را به جان بخرند تا به زیبایی مدنظر خود نزدیک شوند، در هر صورت بهتر است روش هایی را انتخاب کنیم که دائمی‌تر باشند تا لااقل به دفعات کمتری درد و ناراحتی از بین بردن موهای زائد خود را تحمل کنیم.

علیرغم این که آیا شما می خواهید وهای زائد پاها ، خط بیکینی یا زیر بغل را از بین ببرید. کرم ها و اسپری‌های موبر ، مومک، لیزر و الکترولیز گزینه های دیگری هستند که برای تراشیدن و اپیلاسیون موهای زائد متداول در نظر گرفته می شوند. البته گزینه های دیگری مانند وکس و بند انداختن وجود دارد اما این ها به طور کلی به دلیل زمان مورد نیاز و طول عمر ارائه شده به بهترین وجه برای موهای زائد صورت کار می کنند. بنابراین اگر تا به حال در مورد انواع مختلفی ازروش های اپیلاسیون موهای زائد کنجکاو بوده اید، در این مطلب ما سعی کرده ایم به سوالات شما پاسخ دهیم.

  1. شیو کردن با ژیلت

تقریبا همه ما با این روش آشنا هستیم ولی لازم است بدانید که ژیلت موها را از سطح پوست میبرد و ریشه موها در جای خود باقی خواهد ماند.
ژیلت زدن تا زمانی که بی دقتی نکرده و پوست خود را نبرید بدون درد خواهد بود و برای کاهش صدمات میتوانید هنگام استفاده از آن از روغن ها و کرم‌های مخصوص و بعد از استفاده از آن از افتر شیو استفاده کنید.
استفاده از ژیلت در نواحی که پوست نازک و حساسی دارند توصیه نمی‌شود.

  1. کرم‌ها و پودرهای موبر

کرم ها و پودرهای موبر موهای زائد به میزان خیلی کمی پایین‌تر از سطح پوست اما نه از ریشه از بین می‌برند. نکات منفی استفاده از این نوع کرم‌ها این است که معمولا بوی ناخوشایندی دارند مگر اینکه انواع بی بو آن‌ها را خریداری کنید. همچنین ممکن است این مواد موهای ضخیم‌تر را از بین نبرند. اما نکته مثبت این است که به اندازه ژیلت موها را ضخیم نمی‌کند و هنگام رویش مو به احتمال کمتری با خارش و حساسیت پوستی مواجه می‌شوید.

  1. وکس

اپیلاسیون یکی از گزینه های دردناک است ، اما به دلیل اینکه باعث از بین بردن مو از ریشه می شود ، مدت زمان بیشتری نیز طول می کشد تا موهای زائد رشد کنند. این روش با استفاده از موم بر روی پوست ، که به موها می چسبد ، کار می کند. سپس موم به سرعت برداشتهمی شود (گاهی اوقات با یک نوار پارچه ، گاهی بدون آن) ، موها را با آن بیرون می کشد. این روش نسبتاً سریع است ، بنابراین حتی در مناطقی بزرگتر مانند پاها نیز در مدت زمان ناچیزی می توان اپیلاسیون کرد. با این حال ، به دلیل اینکه موم باید بتواند به مو بچسبد ، موها باید حداقل یک ربع اینچ  بلند شده باشند. این بدان معنی است که برای رشد موها باید مدتی به موها زمان داده شود تا رشد کنند. استفاده از موم و وکس تقریبا شبیه هم هستند با این تفاوت که وکس بیشتر برای صورت استفاده می‌شود.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.