انتخاب بهترین مرطوب کننده سازگار با پوست شما

سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

خرید مرطوب کننده در ابتدا آسان بنظر می‌رسد، اما زمانی‌که این محصولات تخصصی می‌شوند و هزاران مدل مختلف از جنس و حالت آن‌ها که هر کدام مناسب نوع بخصوصی از پوست است به بازار می‌آید این‌ کار کمی مشکل می‌شود. افرادی‌که به مراقبت از پوست خود توجه می‌کنند حتما یک مرطوب کننده با کیفیت را در لیست خرید لوازم آرایشی بهداشتی خود قرار می‌دهند. مرطوب کننده های دست و صورت، بدن و کف پا تفاوت‌های زیادی باهم دارند همچنین بعضی از مرطوب کننده‌ها آپشن‌های بیشتری مثل خاصیت ضد آفتاب، ضد پیری پوست، روشن کنندگی و... را دارند.

حالا چگونه بفهمیم کدام مرطوب کننده مناسب نوع پوست ما است؟ پس بیایید با بالا بردن اطلاعات خود مراجعه به دکتر پوست را کمتر کرده و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنیم.

کرم، لوسیون یا پماد

کرم، لوسیون، یا پماد؟

اگر پوست بسیار خشکی دارید که گاهی اوقات از شدت خشکی دچار خارش می‌شود، به احتمال زیاد به پماد مرطوب کننده یا بالم‌های مرطوب کننده احتیاج دارید و به هنگام استفاده باید لایه ضخیمی از پماد را روی دست خود بزنید و زمان بدهید تا به‌خوبی جذب پوستتان شود.
کرم‌های مرطوب کننده سبکتر هستند و معمولا به افرادی توصیه می‌شوند که پوست نرمال، مختلط یا چرب دارند. ماده اصلی تشکیل دهنده این نوع کرم‌ها، آب است. طبق یافته های متخصصان پوست بهتر است کرم‌های مرطوب کننده سبک‌تر را برای مصرف روزانه و کرم‌های سنگین‌تر را برای مصرف شبانه خریداری کنید.
لوسیون‌های بدن معمولا سنگین تر از لوسیون صورت هستند و استفاده از لوسیون برای آب و هوای گرم و فصل تابستان بیشتر توصیه میشود، زیرا در مقابل تابش آفتاب مقاوم‌تر است.

انواع کرم‌های مرطوب کننده:

کرم‌های حاوی ضد آفتاب:

فارغ از اینکه نوع پوست شما دقیقا چه باشد با توجه به گفته اکثر متخصصان پوست بهتر است مرطوب کننده شما حداقا SPF30 داشته باشد و اگر آن‌را برای صورت خود استفاده می‌کنید حتما فاقد عطر و فاقد چربی باشد.

کرم‌های حاوی آنتی اکسیدان

مرطوب کننده های حاوی آنتی اکسیدان حاوی عصاره چای سبز، بابونه، انار و یا عصاره شیرین بیان میتوانند برای هر نوع پوستی مفید باشند. آنتی اکسیدان‌ها به خنثی سازی رادیکال‌های آزاد پرداخته و روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازند.

کرم های مناسب پوست‌های چرب و مستعد آکنه

هیدروکسی اسیدها ضد پیری پوست هستند و جای جوش و لک‌های پوستی را به تدریج محو میکند. اگر مستعد آکنه هستید از کرم های بی رنگ و فاقد عطری استفاده کنید که شامل AHA  و اسید میوه ها باشد.

کرم های مخصوص اگزما

این نوع کرم‌ها در واقع پمادهایی با خاصیت آبرسانی قوی به سلول‌های پوست هستند. همچنین این پماد ها هیچ گونه ماده شیمیایی در فرمولاسیون نداشته و التهابات اگزمایی پوست را به تدریج برطرف می‌کنند. در این نوع کرم‌ها معمولا از گلیسیرین و پانتنول برای رفع خشکی پوست استفاده می‌شود و برای حصول نتیجه بهتر حتما باید در استفاده از آن استمرار به خرج دهید.
بعضی از این نوع پمادها حاوی روغن های گیاهی مانند روغن زیتون هستند و بعد از استحمام و خشک شدن کامل پوست استفاده می‌شوند.
اگر مشکلات پوستی شما حاد شده و علائم حساسیتی قابل توجهی مثل سوزش یا خارش پوست را در مدت طولانی تجربه میکنید بهتر است با متخصص پوست خود در این زمینه مشورت کنید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.