چه کارهایی برای از بین بردن حلقه های سیاه زیر چشم می‌توانیم انجام دهیم؟

شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

1. حفاظت در برابر اشعه UV آفتاب:

پوست نواحی زیر چشم نازک‌تر و حساس‌تر از سایر قسمت‌های صورت است بنابراین قطعا تابش اشعه فرابنفش باعث تیره شدن این نواحی می‌شود و حلقه های تیره ای که از قبل بوجود آمده اند را تشدید می‌کند.

یکی از راه های جلوگیری از تابش مستقیم اشعه مضر آفتاب استفاده از عینک آفتابی مناسب از که نواحی زیر چشم را نیز پوشش دهد. مورد دوم استفاده از کرم های ضد آفتاب با spf مناسب است، همچنین بعضی از کرم های کلاژن ساز و ضد پیری نیز دارای Spf30 هستند و برای پوست های حساس مناسبند.

2. خواب

هر فردی نیاز به خواب کافی دارد. کمبود خواب موجب کدر شدن پوست می‌شود. اگر همین مورد بهانه خوبی برای زودتر به تخت خواب خود رفتن نیست پس ممکن است مجبور باشید دائما حلقه های سیاه زیر چشم خود را تحمل کنید.

3. رژیم غذایی

اگر می‌خواهید چهره خود را به بهترین نحو حفظ کنید ، مهم است که آنچه را که می خورید و مینوشید مورد بررسی قرار دهید. دکتر ماتو توضیح می دهد: مصرف بیش از حد نمک باعث پف زیر چشم ها میشود و اگر به میزان کافی آب ننوشید پوست شما خشک می‌شود. همچنین ممکن است تیرگی زیر چشم ها بعلت کمبود آهن باشد بنابراین مواد غذایی سرشار از آهن را باید در برنامه غذایی خود بگنجانید.
همچنین توجه داشته باشید که کمبود ویتامین
B12 باعث ایجاد حلقه های تیره  زیر چشم‌ها می‌شود، بنابراین در صورت داشتن این کمبود بهتر است از میوه ها و سبزیجاتی که غنی از ویتامین B12 هستند استفاده کنید.

4. مراقبت های پوستی

استفاده از کرم های دور چشم به مرور زمان تیرگی و خطوط زیر چشم را بهبود میبخشد، همچنین دقت داشته باشید که کرم دور چشم شما حاوی هیدروکینون باشد زیرا هیدروکینون باعث کاهش تولید ملانین پوست شده و به مرور زملن حلقه های تیره را از بین می‌برد. توصیه پزشکان این است که بصورت روزانه و شبانه از کرم های دور چشم استفاده کنید.

همچنین کرم‌های حاوی ویتامین K  تاثیر خوبی در برطرف کردن تیرگی این نواحی دارند.
همچنین ماسک‌هایی مخصوص زیر چشم تولید شده اند که در اثر استفاده مداوم میتوانند باعث بهبود مشکلات اطراف چشم‌ها شوند.
شستشوی صورت با آب سرد نیز به مرور زمان باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

پوشاندن حلقه های سیاه زیر چشم با کانسیلر

چگونه حلقه های سیاه زیر چشم را با آرایش بپوشانیم؟

اگر تیرگی زیر چشم ها زیاد باشد بهتر است از کالر کارکتورها یا اصلاح کننده رنگ استفاده کنیم. برای این منظور رنگ های هلویی، صورتی و قرمز که خنثی کننده تیره گی هستند، ابتدا به تیرگی های زیر چشم خود زده و پخش می‌کنیم سپس روی آن از کانسیلر مایع چند درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود استفاده می‌کنیم.
دقت کنید که به هیچ عنوان نباید انگشت یا پد آرایشی خود را روی پوست ظریف زیر چشم بکشید و تنها با ضربات آهسته کانسیلر را پخش کنید.
بهتر است پس از استفاده از کانسیلر با استفاده از براش مقداری پودر آرایشی با پوشش متوسط رو به پایین روی نواحی تیره بزنید تا کانسیلر شما فیکس شده و برای مدت زمان طولانی تری ماندگاری داشته باشد.

کانسیلرهای پیشنهادی فروشگاه افق 24

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.