انواع پاک کننده های آرایش و تناسب آن‌ها با نوع پوست شما (قسمت اول)

جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

این روزها با توجه به تنوع بسیار زیادی که در تونرهای پاک کننده پوست و محلول‌ها و کرم‌های آرایش پاک کن وجود دارد اینکه بدانید دقیقا کدام محصول متناسب با نیازهای شماست ممکن است تصمیم مشکل و پیچیده ای باشد.
با توجه به اینکه افراد انوع پوست متفاوتی دارند، محصولات تخصصی متنوعی برای پاکسازی پوست و از بین بردن آثار آرایش از روی چهره تولید شده است.
اینکه آرایش پاک کنی را برای پوست ظریف و حساس اطراف چشم خود انتخاب کنید که به آن آسیب نرساند و خط و خطوط زیر چشمتان را افزایش ندهد مسئله بسیار مهمی است. توجه داشته باشید که تنها آرایش پاک کنی را برای چشم و لب خود می‌توانید استفاده کنید که مخصوص این کار باشد و باعث ایجاد خشکی و ناراحتی پوستی نشد، بنابراین به هیچ عنوان شیرپاک کن‌های معمولی پوست را به چشم و لب‌های خود نزنید. با خواندن این مقاله قطعا انتخاب‌های درست‌تری خواهید داشت.

دستمال مرطوب آرایش پاک کن

انواع آرایش پاک کن:

  1. دستمال‌های مرطوب آرایش پاک کن:

یک راه آسان و قابل حمل برای پاک کردن آرایش شما که به راحتی می‌توانید آن را با خود به مسافرت و مهمانی ببرید. اما اغلب این نوع پاک کننده‌های آرایش خیلی قوی نیستند و مواد آرایشی ضد آب را به خوبی از روی چهره پاک نمی‌کنند. همچنین با قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت خشک میشوند و همیشه باید در محفظه خود باشند تا رطوبتشان باقی بماند.
همچنین تجربه نشان داده که دستمال‌های مرطوب کمی پوست را چسبناک می‌کنند. بنابراین بهتر است برای بسته نماندن منافذ پوست خود حتما صورتتان را آبکشی نمایید. این گزینه برای پوست‌های چرب مناسب‌تر است به شرطی که بعد از استفاده از آن به‌خوبی صورت را آبکشی نمایند یا از محلول‌های ملایم شستشوی صورت استفاده کنند.
این مورد برای پوست‌های خشک ممکن است حسلسیت و قرمزی به‌وجو بیاورد و توصیه نمی‌شود.

میسلارواترها و تونرها

  1. میسلارواترها و تونرها

 

میسلارواترها و تونرها انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای پاک کردن آرایش است اما باز هم به عنوان مکمل آرایش پاک کن اصلی و در واقع به عنوان پاک کننده پوست استفاده می‌شود. میسلار برای پاک کردن کامل یک آرایش سنگین به اندازه کافی قوی نیست و اگر آنرا با پنبه روی نواحی حساس پوست مثل زیر چشم محکم بکشید ممکن است آسیب رسان باشد.
در واقع میسلار راه حلی برای پاکسازی مولکولهای کوچک پوست و همچنین برداشتن چربی اضافی و آلودگی‌های روزمره از روی پوست افراد است و شتشوی نهایی پوست را تسهیل می‌کند. این مورد برای پوست‌های خشک و حساس مناسب است زیرا خاصیت آب‌رسانی نیز دارد.
تونرها نیز تا حدودی مشابه میسلار هستند زیرا در مرحله دوم و پس از پاک شدن آرایش استفاده می‌شوند. اما کمی قویتر عمل عمل می‌کنند و حاوی الکل و روغن‌های گیاهی با خواص پاکسازی کننده هستند. تونرها درواقع باقی‌مانده مواد آرایشی، و آلودگی‌های روی پوست را پاک می‌کنند و باعث کوچکتر شدن منافذ پوست می‌شوند. تونرها بصورت تخصصی برای هر نوع پوستی جداگانه تولید می‌شود اما با توجه به قویتر بودن آن برای پوست‌های چرب مناسب‌تر است.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.