انواع براش‌های آرایشی و طرز استفاده از آن‌ها

جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷
  1. براش کرم پودر

عملکرد این نوع براش به گونه ای تنظیم شده است که با حرکات دورانی نرم کرم پودر یا پرایمر را به‌خوبی روی پوست پخش کردن و سرعت جذب کرم را افزایش دهد. انتخاب یک براش اشتباه باعث ایجاد ظاهری کیکی روی چهره می‌شود.
انتخاب یک براش کرم پودر صحیح باعث یکدست شدن پوست شما شده و جلوه ای طبیعی به چهره می‌دهد.

انواع براش

  1. براش کانسیلر

یک براش کانسیلر باید طوری طراحی شده باشد که برای پوشاندن عیوب نقطه ای پوست نیز مناسب باشد. در هنگام استفاده از براش کانسیلر به هیچ عنوان نباید آن را روی پوست بکشید یا با حرکات دورانی روی پوست حرکت دهید، برای استفاده از براش کانسیلر فقط و فقط باید از حرکات ضربه ای برای پخش کردن کانسیلر خود استفاده کنید.
براش‌های کانسیلر معمولا تراکم مویی بالایی دارند و شکل ظاهری آن‌ها تخت و گرد است و اندازه آن‌ها متوسط می‌باشد.

  1. براش زاویه دار رژگونه

شکل زاویه دار یا کج این نوع براش‌ها طوری طراحی شده است تا گودی زیر استخوان گونه را پوشش دهد و رژ گونه را به‌خوبی روی گونه‌ها پخش کند.
این نوع براش برای استفاده از کانتورهای تیره یا برنزرها نیز استفاده می‌شود.

  1. براش پودرهای آرایشی

این نوع براش برای استفاده از پودرهای فشرده یا Copact powder و پودرهای غیر فشرده یا Loose powder استفاده می‌شود. براش پودر طوری طراحی شده است که به مقدار کافی پودر آرایشی را روی پوست قرار داده و از کیکی شدن یا جذب نشدن پودر روی پوست جلوگیری کرده و ظاهری یکدست و طبیعی ایجاد کند.
این نوع براش‌ها معمولا اندازه بزرگی دارند و تراکم مویی آن‌ها کم است و با حرکات دورانی پودر را جذب پوست می‌کنند.

  1. براش زاویه دار کوچک

این نوع براش‌ها موارد استفاده متعددی دارند، از جمله استفاده به عنوان براش ابرو:
براش‌های زاویه دار بدلیل ظرافت زیادی که دارند با ضربه های کوچک در نواحی خالی بین موهای ابرو ظاهری مویی ایجاد می‌کنند و باعث پرپشت جلوه دادن ابروها می‌شوند.
مورد دوم استفاده از براش زاویه دار برای کشیدن خط چشم است. افرادی‌که از خط چشم‌های ژله ای استفاده می‌کنند میتوانند با استفاده از این براش‌ها خط چشم دقیق و ظریفی بکشند.

  1. براش کانتور

تنها تفاوت براش کانتور با براش رژگونه در این است که براش کانتور موهای زبرتر و بافت محکم‌تری دارد. بصورت کلی براش کانتور برای پخش کردن پودرهای کانتور یا کانتورهای کرمی یا مدادی تیره و روشن استفاده می‌شود.
این نوع براش به شما کمک می‌کند تا به شکل دقیق تری نواحی برجسته و گود چهره خود را تعیین کنید.

انواع براشهای آرایشی و طرز استفاده آنها

  1. براش بادبزنی هایلایت

این نوع براش سر گرد و شکل بادبزنی دارد و به شکلی بسیار ظریف برای پخش کردن هایلایترهای پودری یا کرمی روی استخوان گونه ها طراحی شده است.

  1. براش بلندینگ یا براش ترکیب کردن

این نوع براش یکی از ضروری‌ترین انواع براش‌ها بوده و برای پخش کردن سایه‌های پودری روی پلک یا استخوان زیر ایرو استفاده می‌شود. این نوع براش‌ها دارای سر گرد و حالت استوانه ای توپری است که با حرکات دورانی باعث پخش شدن کامل سایه پشت پلک می‌شود. همچنین براش بلندینگ خطوطی که سایه پشت پلک ها جا می اندازد را به کلی از بین میبرد و ظاهری یکنواخت ایجاد می‌کند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.