سه ترفند بسیار ساده برای تعیین رنگ زمینۀ پوست

یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷

آیا زمینه‌ی پوست شما زردرنگ است یا صورتی؟ گرم است، سرد یا خنثی؟ پاسخ دادن به این سؤال‌ها چندان ساده نیست.

تعیین رنگ زمینه‌ی پوست شما به‌شدت در دنیای لوازم‌آرایش به شما کمک می‌کند؛ از انتخاب یک کرم پودر مناسب تا دانستن نحوه‌ی اصلاح رنگ‌پریدگی‌ها و افزایش رنگ برای دستیابی به یک ترکیب بی‌نقص و کامل. روش‌هایی برای یافتن رنگ زمینه‌ی پوست وجود دارد و خبر خوب اینکه اجرای این تست‌ها بسیار ساده است:

پایه رنگ پوست

تست 1: از خودتان بپرسید که جواهرات طلا به شما بیشتر می‌آید یا نقره. بهترین فلز گران‌بها برای شما جواهراتی است که باعث می‌شود پوست شما شاداب‌تر به نظر برسد. اگر پاسخ شما طلاست، به‌احتمال‌زیاد رنگ پوست شما زرد یا گرم است. اگر پاسخ نقره است، به نظر می‌رسد که پوست شما صورتی یا سرد باشد.

تست 2: بازوی خود برگردانید و به رگ‌های خود نگاهی بیندازید. اگر سایه‌ای سبز مشاهده می‌کنید، احتمالاً پوست شما گرم است. اگر آبی‌رنگ به نظر می‌رسد، احتمالاً پوست شما سرد است.

تست 3: یکپارچه‌ی سفید را نزدیک پوست صورت خود بگیرید و ببینید که پوستتان چه حالتی به خود می‌گیرد. پوست‌هایی با زمینه‌ی گرم زرد به نظر می‌رسند درحالی‌که پوست‌هایی با زمینه‌ی سرد، آبی یا صورتی به نظر می‌رسند. اگر نتیجه‌ی تست شما ترکیبی بود، پس‌زمینه‌ی پوست شما درواقع خنثی است.

وقتی‌که زمینه‌ی پوستتان را تعیین کردید، می‌توانید از این اطلاعات برای تکمیل ترکیب آرایش خود استفاده نمایید. باوجوداینکه پوست زمینه به‌طور کل نیازی به اصلاح ندارد اما داشتن یک زمینه‌ی خاص می‌تواند منجر به این شود که به‌احتمال پوست شما سرخ یا زرد به نظر برسد. هنگام اصلاح تغییر رنگ، در نظر داشته باشید که هدف در اصل پوشش نیست بلکه ایجاد توازن در رنگ‌ها است. برای خنثی کردن مؤثر رنگ‌های پوست به چرخه‌ی رنگ مراجعه کنید. رنگی کاملاً متضاد با آنچه می‌خواهید با آن مقابله کنید، انتخاب کنید تا بیشترین توازن رنگ را به دست آورید. مثال‌های زیر را ببینید.

رنگ پوست

هر نوع رنگ پوستی می‌تواند سرخ شدن یا لکه‌دار شدن را تجربه کند چه ناشی از بیماری رزاشیا (بیماری‌ای که رگ‌های خونی پوستی بزرگ و حجیم می‌شوند و به گونه‌ها و بینی ظاهری سرخ‌رنگ می‌دهند) باشد و چه ناشی از هوای سرد یا خشک. برای خنثی کردن و از بین بردن سرخی، پرایمرهای پوستی‌ای بارنگ پایه‌ی سبز را انتخاب کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که پرایمر تصحیح رنگ را مستقیماً زیر کرم پودر و روی پوست تمیز خود استفاده کنید به‌این‌ترتیب محصول موردنظر اثر جادویی خود را روی پوست شما می‌گذارد نه روی کرم پودرتان.

برای پوشاندن دایره‌های سیاه دور چشم با کانسیلر، به رنگ‌های متضاد آبی در چرخه‌ی رنگ دقت کنید، که نارنجی یا هلویی مشابه رنگ پوست می‌باشد. کانسیلری انتخاب کنید که سبک باشد، چون کانسیلرهای سنگین و ضخیم زیر چشم شما جمع و دچار چین و چروک می‌شوند. سپس با ضربات آرام انگشت آن را روی پوست پخش کنید.

رنگ پوست

برای پوست‌های زرد، پرایمری انتخاب کنید که پایه‌ی رنگ آن بنفش اسطوخدوسی باشد تا رنگ زرد مایل به سبز و خاکستری را خنثی کند.

در نهایت، وقتی نوبت به پوست زمینه می‌رسد، سایه‌های آرایشی مشخصی وجود دارند که یکی از دیگری بهترند. دوباره به چرخه‌ی رنگ رجوع کنید و مشخص کنید که کدام‌یک برای رنگ پوست شما ایدئال است. وقتی بحث آرایش پیش می‌آید، باید رنگ‌های مشابه انتخاب کنید نه رنگ‌های متضاد. پوست‌هایی با زمینه‌ی گرم وقتی بارنگ‌هایی با سایه‌ی گرم آرایش شوند خصوصاً رنگ‌های زمینی مانند قرمز، زرد، سبز و قهوه‌ای بهتر به نظر می‌رسند. پوست‌هایی با زمینه‌ی سرد باید رنگ‌هایی با سایه‌های مشابه مانند سفید، صورتی، آبی، بنفش و طلایی و نقره‌ای عالی و بی‌نقص می‌شوند.

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.