روتین های مراقبت از موها  - قسمت دوم

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

7. درباره دم اسبی بستن موهای خود محتاط باشید.

اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که هر روز موهای خود را دم اسبی میبندید. باید احتیاط کنید زیرا تحت فشار قرار دادن روزانه موها به مرور زمان باعث خالی شدن کناره سر می‌شود. بهتر است برای جلوگیری از آسیب موهای خود را خیلی محکم نبندید.

8. موهای خود را از اشعه فرابنفش محافظت کنید.

اگر در روزهای آفتابی قصد بیرون رفتن برای مدت طولانی دارید حتما از کلاه آفتابی برای خفاظت از پوست و موی خود استفاده کنید. همچنین محصولاتی نظیر اسپری و کرم مو وجود دارند که دارای spf  بوده و از موهای شما در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می‌کنند.

9. موخوره ها را نادید گیرید.

همانطور که مراقبت از سلامت موها بسیار مهم و ضروری است، توجه به موخوره ها نیز باید در اولویت شما باشد. برای این کار میتوانید از درمان های طبیعی مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید و بصورت روتین هر چند ماه یکبار به آرایشگاه مراجعه کرده و نوک موهای خود را کووتاه کنید، زیرا موخوره میتواند باقی موهای شما را نیز شکننده و ضعیف کند.

10. همیشه به موهای خود اب‌رسانی کنید.

موهای هیدراته شاد و سالم هستند و از درخشندگی خاصی برخوردارند. این یک قانون است، برای سالم نگه داشتن موهای خود همیشه باید ان را تغذیه کنید. کرم موهای تخصصی در بازار وجود دارند که رطوبت و مواد مغذی لازم را به موهای شما می‌رسانند. چه موهای صاف و چه موهای مجعد دارید همیشه لازم است آن را آبرسانی یا هیدراته کنید تا موهایی قوی و سالم داشته باشید.

11. موهای خود را بیش از حد نشویید!

حفظ بهداشت مناسب مو بسیار مهم است ، اما شستن موهای شما اغلب می تواند آن را از روغن های طبیعی آن بی نصیب کند - بنابراین شستشو مکرر را قطع کنید. موهای مجعد می توانند بیشتر مستعد خشکی باشند ، بنابراین برای افرادی که موی فر دارند، شستن موهای شما یک یا دو بار در هفته کافی است. از یک نرم کننده عمیق ملایم نیز برای نگه داشتن حالت طبیعی مو و تغذیه آن استفاده کنید. بعد از شستن موها ، موهای خود را خشک نکنید. این کار به جلوگیری از بین رفتن رطوبت اضافی کمک می کند.

اگر موهای وز و شکننده ای دارید نکات زیر را رعایت کنید:

  1. از شامپو و نرم کننده های آب رسان استفاده کنید.

اگر موهای وزی دارید مهمترین کار این است که رطوبت و انعطاف پذیری موهای خود را حفظ کنید. موهای وز شکننده هستند و اگر همینطور خشک باقی بمانند آسیب پذیر تر می‌شوند. برای این کار از نرم کننده های قوی حاوی روغن آرگان و روغن جوجوبا استفاده کنید و مرتب نوک موهای خود را به روغن آغشته کنید.

  1. موهای خود را با آب ولرم بشویید.

آب ولرم کمتر باعث کاهش خشکی موهای شما میشود. همچنین بهتر است موهای خود را در آخر زمان حمام خود شستشو دهید و پس از اتمام حمام کمی با آب سرد موهای خود را ابکشی نمایید.

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.