9 مرحله برای بهبود پوست مستعد آکنه - قسمت دوم

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸

4. از تابش خورشید لذت ببرید - اما از مضرات آفتاب جلوگیری کنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب برای سلامتی افراد ضروری است ، زیرا به این ترتیب ویتامین D را جذب می کنیم که به تقویت استخوان ها کمک می کند. و فقط 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب در روز می تواند با خشک شدن سبوم به کاهش علائم آکنه کمک کند. با این حال ، از اثرات منفی آن می تواند خشک کردن و ضد عفونی پوست باشد که منافذ بیشتری را با پوست خشک مسدود می کند. مهم است که همیشه در هنگام استفاده از آفتاب از محافظت در برابر اشعه  UVA و UVB استفاده کنید و از آفتاب گرفتن به هر قیمتی جلوگیری کنید زیرا آن سطح عظیمی از اشعه ماوراء بنفش را منتشر می کند که برای پوست شما بسیار مضر است.

5- بیش از یک بار در روز حمام نکنید

شستشوی بیش از حد پوست باعث تحریک پوست و ایجاد التهاب بیشتر می شود که می تواند آکنه را تشدید کند. همچنین حمام کردن زیاد فعالیت غدد ترشح کننده چربی را بیشتر کرده و تصور اینکه با حمام کردن زیاد پوست شما سریعا چرب نمیشود کاملا اشتباه است.

برای بهترین نتیجه ، متخصص پوست و مو توصیه می کنند وقتی:

  • بیدار می‌شوید.
  • آماده رفتن به رختخواب هستید.
  • تعریق زیادی داشته اید.

حتما صورت خود را شستشو دهید.

6. مقدار زیادی آب بنوشید

آب برای تمام عملکردهای بدن شما ضروری است و این شامل کبد است که تولید هورمون را کنترل می کند. هورمون ها با افزایش تولید سبوم در ایجاد آکنه نقش دارند ، به همین دلیل است که آکنه ها اغلب در نوجوانانی که در آن سال ها از مراحل رشد هورمونی عبور می کنند ، بیشتر ظاهر می شود. نوشیدن آب به شما در حفظ سلامت مطلوب کمک می کند. اگر ورزش می کنید ، دو لیتر در روز یا بیشتر بنوشید.

7. به آرایش رایگان رو بیاورید! یا از مواد آرایشی مبتنی بر مواد معدنی استفاده کنید!

در صورت امکان ، هیچ نوع آرایشی نکنید زیرا ممکن است آرایش باعث مسدود شدن منافذ بیشتر شود. اما اگر احساس نیاز به پوشاندن علائم و زخم ها دارید ، از مواد آرایشی بر پایه و یا حاوی مواد معدنی استفاده کنید که حاوی روغن اضافی نیست. این ماده طبیعی حساسیت پوست شما را تشدید نمی کند و باعث التهاب اضافی نمی شود و احتمالاً منافذ شما را مسدود نمی کند. همچنین از کرم های روزانه سبک فاقد چربی یا  oil free استفاده کنید.

این محصولات دارای برچسب هستند. در بسته بندی ، ممکن است یکی از موارد زیر را مشاهده کنید:

  • منافذ مسدود نخواهید کرد - Won't clog pores
  • غیر comedogenic - Non-comedogenic
  • بدون ایجاد آکنه - Non-acnegenic
  • بدون چربی - oil free

8- قبل از خواب آرایش را حتما بشویید.

فقط به این دلیل که شب ها در خواب هستید ، به این معنی نیست که پوست شما به تنفس نیاز ندارد. شستن مواد آرایشی با آب و صابون با  phخنثی قبل از خواب منافذ مسدود شما را باز می کند و به پوست شما اجازه تنفس می کند و احتمال فوران چربی پوست را کاهش می دهد.

9. به هیچ عنوان پوست خود را  لمس نکنید!

هر اندازه وسوسه انگیز باشد که می توانید در نقاط مختلف فشار بیاورید و آکنه ها را تحریک کنید. لمس آکنه های شما نه تنها باکتری های جدید را به منطقه معرفی می کند ، بلکه می تواند مهر و موم منافذ را بشکند و باعث می شود باکتری ها به پوست شما منتقل شوند و باعث التهاب بیشتر شود ، همچنین جوش های سرسیاه و سرهای سفید را به لکه های قرمز و زخم تبدیل کند. درعوض ، مرتباً پاکسازی طبیعی پوست خود را دنبال کنید.

 

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.