9 مرحله برای بهبود پوست مستعد آکنه - قسمت اول

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸

آکنه می تواند هر کسی را در هر مرحله از زندگی خود تحت تأثیر قرار دهد. این نکات برگزیده به شما کمک می کند بدون استفاده از لوسیون و دارو ، ظاهر پوست خود را بهبود بخشید.

آکنه محدود به تأثیرگذاری در صورت نمی شود - بسیاری از افراد از جوش های دردناک ، ناراحت کننده و ناخوشایند در پشت ، گردن و سینه خود نیز رنج می برند. در حقیقت آکنه می تواند مناطق دیگری را به غیر از کف دست و کف پای شما را تحت تأثیر قرار دهد.

افسانه های زیادی در مورد آکنه وجود دارد ، از جمله منشاء آن. آکنه به دلیل "نجس بودن" یا "خوردن غذاهای چرب" ایجاد نمی شود. این بیماری ناشی از تمایل ژنتیکی برای ایجاد هر دو منافذ مسدود شده و پوست چرب است. انسداد منافذ مانع از خارج شدن سبوم (روغن‌های طبیعی تولید شده) می شود و این باعث می شود باکتری هایی که در فولیکول به دام می افتند تغذیه و تکثیر می شود. بدن شما با ارسال گلبول‌های سفید برای مبارزه با باکتری‌ها واکنش نشان می دهد و این باعث التهاب می شود.

برای برخی ، آکنه می تواند یک بیماری بی امان و شدید باشد که نیاز به درمان پزشکی دارد ، برای برخی دیگر تغییر سبک زندگی و تغذیه ممکن است یک پادزهر فراهم کند یا به سهولت این وضعیت کمک کند. نکات زیر می تواند به بهبود ظاهر پوست شما کمک کرده و اعتماد به نفس شما را نسبت به بهبود این روند تقویت کند:

1. به آرامی مرتباً پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری منظم به رفع انسداد منافذ و جلوگیری از بروز آکنه های جدید کمک می کند. هفته ای یک یا دو بار از یک اسکراب پوست مبتنی بر فرمولاسیون سبک ، طبیعی و ملایم استفاده کنید و از شستشوی خشن یا شیمیایی پوست خود خودداری کنید زیرا می توانند آکنه ها را تشدید کنند. مهم است که بیش از حد لایه برداری نکنید زیرا این کار باعث می شود التهاب بیشتری ایجاد شود و از استفاده میت ها یا برس ها به دلیل ایجاد باکتری هایی که باعث بدتر شدن پوست شما می شود ، خودداری کنید.

2. ورزش کنید.

بسیاری از مبتلایان به آکنه ورزش را متوقف می کنند زیرا به نظر می رسد عرق کردن باعث بدتر شدن آن می شود. ورزش شما را سالم نگه می دارد و با ایجاد تعریق شدید می تواند به باز شدن منافذ پوست شما کمک کند. فقط مطمئن شوید که بلافاصله بعد از ورزش پوست خود را بخوبی شستشو دهید ، ترجیحاً قبل از آنکه تعریق کنید یک حوله تمیز همراه خود داشته باشد تا از آلوده شدن پوستتان جلوگیری شود.

3. این غذاها را بخورید

بادام ، زغال اخته ، آووکادو و لوبیا از جمله غذاهایی هستند که به کاهش و جلوگیری از التهاب کمک می کند. این ممکن است باعث شود که پوست شما کمتر دچار آکنه های دردناک و ملتهب شود. همچنین از خوردن غذاهای چرب و تنقلات تحریک کننده پوست حدالامکان خودداری کنید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.