راهنمای آقایان برای انتخاب ادکلن – قسمت دوم

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸

سه نت مختلف وجود دارد که رایحه اکثر عطرها را تشکیل می دهد: نت های بالا ، میانی و نت پایه.

نت بالایی یا برتر ، رایحه اولیه و سبک تر عطر است که بلافاصله پس از استفاده روی پوست به بینی برخورد می کند. نت برتر از 15 دقیقه تا 2 ساعت ماندگاری دارد. رایحه های گل معمولی انواع رایحه های مختلف گل های سبک ، مرکبات ، رایحه های میوه ای ، عطرهای پودری ،دریایی و آبزیان و ادویه جات مانند دارچین است.

نت متوسط یا میانی. همچنین به آن نت های قلبی نیز گفته می شود. نت میانی عنصر اصلی عطر را نشان می دهد. نت های میانی پس از بین رفتن نت برتر توسعه می یابد و می تواند 3-5 ساعت پس از پخش شدن دوام بیاورد. این علاوه بر زمانی است که نت برتر دوام داشته است. نت‌های قلبی اغلب شامل رایحه های سنگین گل مانند یاس یا رایحه های سبز مانند علف یا سنگ است. رایحه های ادویه ای مانند دارچین و میخک می توانند در اینجا به همراه رایحه های میوه ای ظاهر شوند.

نت‌های پایه یا بیس آخرین مورد که گسترش پیدا می کند ، این عطرها غالباً داری نت‌هایی جسورانه تر از رایحه هستند که بعدا در طول روز مورد توجه قرار می گیرند. نت های پایه  تعیین کننده اصلی هستند که در مدت زمان طولانی این عطر بر روی پوست شما چگونه خواهد بود ماندگاری آنها از 5 تا 10 ساعت طول می‌کشد. نت های پایه معمولی چوب صندل ، خزه ، وتیور ، وانیل ، ذغال، چرم ، دود ، تنباکو و مشک است.در زیر می توانید نمونه ای از طیف گسترده ای از رایحه های موجود را ببینید. چهار خانواده اصلی یک راهنمای کلی هستند - شما می توانیدد هرکدام را کشف کنید و رایحه هایی را که از آنها لذت می برید پیدا کنید و آن‌چه می خواهید را خودتان تهیه کنید.

راهنمای خرید ادکلن

با خشک شدن نت‌ها ، رایحه تغییر می کند و باعث می شود تا عطر تکامل یابد و جالب تر شود. به طور معمول ، علامت یک رایحه با کیفیت پایین در صورتی است که در طول گذر زمان یکنواخت بماند. اگرچه همیشه اینطور نیست ...

عطرهای خطی و غیرخطی

برخی از عطرها همانطور که از اسپری اولیه تا زمانی که آن را بشویید ، برای شما یا روی شما بوی یکنواختی می دهند. این عطرها خطی نامیده می شوند.

برخی دیگر - که غیر خطی نامیده می شوند - با گذشت زمان تغییر می کنند و لایه های نت اولیه، میانی و پایانی را طی می کنند.با کیفیت ترین عطرها همانطور که گفته شد دارای چرخه حیات رایحه خواهد بود. اغلب اوقات ، تولید کنندگان عطرهای ارزان قیمت سرمایه گذاری در این چرخه پیچیده تغییر نتعطرها را انجام نمی دهند. بنابراین یکی از ساده ترین راه ها برای شناسایی یک عطر ارزان قیمت این است که بویژه در تمام مدت زمانی که از آن استفاده می شود ، بوی یکسان می دهد.

با این حال ، عطرهای خطی با کیفیت وجود دارد ، همانطور که آنها اهداف خود را دارند. در محل کار ممکن است بخواهم فقط بجای مرکبات که می خواهد بعد از ناهار به یک چرم مشک تبدیل شود ، تمام روز یک بوی تمیز / مرکبات داشته باشید. بنابراین متناسب با نیاز خود می‌توانید انواع متفاوتی از عطرها را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.