فواید استفاده از پرایمرها را بیشتر بدانیم

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸

پرایمرها برای یکدست کردن رنگ و آماده سازی پوست شما جهت جذب بهتر آرایش و کرم پودر استفاده می‌شوند. شاید شما به پرایمر به اندازه کانسیلر یا کرم پودر خود اهمیت ند اما در واقع پرایمرها کلید اصلی ماندگاری و یکدست سازی آرایش روی چهره شما هستند. همچنین پرایمرها به تعدیل مشکلات پوستی شما کمک می‌کنند به اینصورت که اگر پوست چرب و براقی داشته باشید انواع مات کننده آن‌ها پوست شما را مات کرده و از برق افتادن آن جلوگیری می‌کنند یا اگر پوست خشکی دارید پرایمرهایی را انتخاب می‌کنید که یک درخشش ملایم و زیبا به پوست شما می‌دهند. یکی از مهترین کارهایی که یک پرایمر برای شما می‌کند این است که ماندگاری آرایش روی پوست شما را افزایش می‌دهد.

پرایمرها
در این مطلب آموزش گام به گام استفاده از پرایمرها را خواهیم داشت:

  1. انتخاب پرایمر متناسب با پوست شما:

پرایمرهای مختلفی دربازار وجود دارند که خواص آن‌ها متفاوت است. یک پرایمر رنگی برای پوستی که لکه و جای جوش زیادی دارد انتخاب خوبی می‌تواند باشد زیرا باعث یکدست شدن جلوه پوست شما می‌شود.
پرایمرهای آنتی آکنه یا ضد جوش برای تعدیل سبوم پوست افرادیکه پوست چرب مستعد آکنه دارند مناسب است.
پرایمرهای ضد پیری دارای موادی هستند که چین و چروک پوست را بخوبی پوشش می‌دهند و حتی برندهای معتبر آن‌ها خواص درمانی نیز دارند.

  1. پرایمر را روی صورت خود پخش کنید:

یک قطره کوچک از پرایمر را روی مناطق میانی پوست خود قرار دهید و با انگشتان دستتان بصورت دورانی کرم را روی پوست خود پخش کنید. از وسط صورت شروع کرده و به کناره ها بروید. پرایمر ممکن است کمی روشن‌تر از رنگ پوست شما بنظر برسد بنابراین با ماساژ بیشتر کرم روی پوست خود به آن کمک کنید تا بهتر جذب شده و جلوه طبیعی‌تری پیدا کند.

  1. پرایمر را دور چشمان خود بزنید.

پرایمرهایی هستند که بصورت تخصصی برای پلک یا مژه استفاده می‌شوند اما اگر روی پرایمر پوست شما نوشته باشد که برای اطراف چشم هم مناسب است می‌توانید آنرا دور چشم و روی پلک خود نیز استفاده کنید.

پرایمرهای رنگی:

بعضی از پرایمرها درواقع اصلاح کننده های رنگ نیز هستند مانند:

  • پرایمرهایی که کمی تناژ آبی رنگ دارند برای روشنتر جلوه دادن کبودی های زیر چشم فوق العاده عمل میکنند.
  • پرایمرهای بنفش برای پوشاندن زردی‌های غیرمعمول در پوست به کار می‌روند.
  • پرایمرهای سبز رنگ برای پوست های پر جوش و مستعد آکنه عالی هستند زیرا رنگ قرمز را خنثی کرده و ظاهری بی عیب و نقص به پوست می‌دهند.
  • پرایمرهای صورتی درخشندگی و طراوت را به پوست برمی‌گردانند و باعث می‌شوند چهره شخص سالم‌تر بنظر بیاید و همچنین منافذ بزرگ پوست را بخوبی پوشش می‌دهد.
  • خورشید ، عوامل محرک ، هورمون ها و ... همگی می توانند باعث شوند که پوست شما ملانین را بیش از حد تولید کند و لکه های ناشی از افزایش سن ، دایره های تیره و لکه های ملاسما را روی صورت شما ایجاد کند. پرایمرهای هلویی رنگ بهترین گزینه برای اصلاح رنگ پوست‌هایی با این مشکلات است.

بعد از اینکه پرایمر را روی پوست خود پخش کردید بهتر است حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا جذب شود. سپس می‌توانید از کانسیلر روینواحی از صورتتان که میخواهید پوشیده شود، مانند سیاهی زیر چشم، لک، جای جوش و غیره استفاده کنید و روی آن کرم پودر بزنید تا چهره شما کاملا صاف و یکدست شوند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.