آیا از دندانهای خود بخوبی مراقبت می‌کنید؟

پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸

مراقبت از دندان ها علاوه بر اینکه جنبه بهداشتی و سلامتی دارد، یکی از مهمترین عواملی است که باعث زیبایی چهره شما می‌شود. استفاده روزانه از مسواک و نخ دندان قطعا نکاتی است که اکثر افراد درباره رعایت بهداشت دهان و دندان خود می‌دانند.
نکات بسیاری را درباره رعایت بهداشت دهان و دندان مانند استفاده از دهانشویه، نخ دندان، ماساژ لثه و.. می‌دانیم اما متاسفانه اکثر افراد درباره نحوه درست انجام دادن این موارد اطلاع درستی ندارند. در این مطلب مهم‌ترین نکاتی که لازم است درباره رعایت بهداشت دهان و دندان خود بدانید آورده ایم.
مسواک زدن درست
مسواک زدن صحیح دندان ها یک قدم مهم برای اطمینان از مراقبت صحیح از دندان های شما است. حرکات دایره ای مهم هستند! لازم نیست که برای اطمینان از تمیز شدن دندان ها سختگیر باشید و مسواک را سخت فشار دهید. شما می خواهید حداقل دو دقیقه مسواک بزنید. یکی از انتخاب های خوب شما استفاده از مسواک برقی با تایمر است، بنابراین می دانید در حالت استاندارد دقیقا چه مدت مسواک بزنید. مسواک های برقی نیز در خلاص شدن از پلاک های اضافی ایجاد شده به شما کمک می کنند. مسواک برقی پیشنهادی افق 24 
Oral-B PROFESSIONAL CARE 
استفاده از نخ دندان
استفاده نکردن از نخ دندان در طولانی مدت باعث ایجاد پوسیدگی های بین دندانی می‌شود که قطعا برای از بین بردن آن‌ها مجبور میشوید وقت و هزینه زیادی را هدر دهید تا دندان‌های خود را ترمیم کنید. به اندازه 30 سانتیمتر از نخ دندان را بیرون بیاورید و دو طرف آن‌را گره بزنید سپس با حرکات رفت و برگشتی لابلای دندان‌های کف بالا و پایین خود را تمیز کنید. دقت کنید که در استفاده از نخ دندان نباید زیاده روی کنید زیرا باعث فاصله افتادن بین دندان‌هایتان شده و مشکلات متعددی را بوجود خواهد آورد.
زبان خود را فراموش نکنید
من شخصاً از اسکرابر یا ماساژور زبانی استفاده نکرده ام اما قطعاً علاقه مند هستم که یکی را پیدا کنم. زبان شما می تواند بسیاری از باکتری ها و ایجاد بوی بد دهان را در خود نگه دارد! یک اسکرابر زبان می تواند به خارج کردن همه این موارد کمک کند و همچنین باعث تقویت نفس بهتر شود! اگر ابزار مشخسی برای این کار ندارید میتوانید از مسواک معمولی برای این منظور استفاده کنید اما باید دقت کنید که با حرکات ملایمی زبان خود را ماساژ دهید تا به پرزهای چشایی آسیب وارد نکنید!
استفاده از دهانشویه
مهمترین کاربرد دهانشویه از بین بردن بوی بد دهان است و در واقع مکملی برای موارد بالا محسوب می‌شود. دهانشویه حاوی ترکیباتی از کلرهگزیدین  بوده که به کاهش باکتری های دهان کمک میکندو باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها میشود. همچنین فلوراید موجود در دهانشویه باعث افزایش مقاومت دندان‌ها می‌شود. فواید زیاد دیگری نیز استفاده از دهانشویه دارد که از بین آن‌ها میتوان جلوگیری از التهاب لثه، التهام التهابات داخل دهان و آفت ها، و از همه مهم تر سفید شدن دندان‌ها را نام برد. 
اگر به هر دلیلی به دهانشویه دسترسی ندارید استفاده از محلول آب و نمک هم می‌تواند تا حد زیادی دهان شما را ضد عفونی کرده و از تکثیر باکتری‌ها جلوگیری کند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.