ماساژ صورت ژاپنی - قسمت دوم

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸

آماده سازی برای ماساژ

بعد از تمیز کردن صورت ، به آرامی روی هر رطوبت باقیمانده روی پوست حوله بزنید و سعی کنید حوله را روی پوست فشار ندهید. از یک کرم یا روغن ماساژ به اندازه گردو (به قطر حدود 3 گرم یا 2.5 سانتی متر) بردارید، آن را بین کف هر دو دست گرم کنید و روی صورت ماساژ دهید.

ماساژ اساسی گام به گام

این ماساژ اساسی ساده و آسان برای افراد مبتدی است تا به مرور زمان تسلط کافی پیدا کنند. با حرکات ملایم دورانی ماساژ را شروع کنید و راه خود را از پیشانی تا پایین گردن بصورت کامل ادامه دهید. پس از انجام مراحل 1 تا 7 ، مراحل را در مناطقی که احساس می کنید نیاز است، تکرار کنید.

مراحل ماساژ:

  1. کف دستان خود را روی صورتتان فشار دهید تا مطمئن شوید کرم یا روغن ماساژ به خوبی جذب پوست شما می‌شود.
  2.  با حرکت مارپیچ از مرکز صورت به سمت بیرون (گوشه های صورت، استخوان فک و گونه ها) ماساژ دهید.

نکته: حرکات خود را با نبض خود همگام کنید!

3. انگشتان دست را به سمت بیرون از پل بینی بکشید تا پلکهای فوقانی ماساژ داده شود. انگشتان دست را به سمت قوس بکشید به گونه ای که خطوط ریز را در گوشه چشم ها برای پلک های پایین را صاف کنید. با کشیدندست ها به سمت دو طرف گونه ها تمام کنید.

نکته: خیلی آرام و با ملایمت زیاد کار کنید! مخصوصا روی نواحی که پوست نازکتر و ظریف است.

4- انگشتان خود را به سمت پایین و در پایین پل بینی بکشید. حالا انگشتان خود را با دقت و بالا در امتداد سوراخ بینی حرکت دهید. در اطراف دهان ، بالا و زیر لب را ماساژ دهید ، انگشتان را از مرکز به سمت بیرون بکشید.

نکته: سعی کنید هنگام کار روی لب پایین گوشه های دهان را بلند کنید.

5- برای گونه ها ، از یک مسیر مارپیچ به را به سمت گوشه ها و استخوان گونه حرکت کنید.

نکته: بیش از حد فشار وارد نکنید!

6. روی دو طرف صورت خود با دست ‌ها ضربه بزنید تا جریان خون سرعت بیشتری پیدا کند. سپس پایین گوش ها را به آرامی ماساژ دهید. در انتها فشار سبکی به لاله گوش هایتان بیاورید.

7. نوار گردن را به سمت پایین به سمت قفسه سینه با حرکات دوانی ماساژ دهید.

در آخر ، کرم یا روغن ماساژ را با یک دستمال مرطوب پاک کنید یا آن را با آب ولرم بشویید.

جوان سازی – یکی از مهمترین فواید ماساژ

فواید این روش ماساژ ، بی پایان است. نه تنها لیفت طبیعی پوست با کاهش پف وجود دارد ، بلکه تقویت عضلات صورت ، جریان خون بهتر و رگ های خونی سالم تر از جمله این فواید هستند.

حدود سی عضله در زیر پوست صورت و سر به هم وصل می شوند. استرس عضلانی ناشی از انبساط و انقباض و همچنین فعالیت‌های روزمره مانند غذا خوردن ، لبخند زدن ، یا اخم کردن می تواند انرژی پوست شما را کاهش داده و منجر به تجمع سموم شود. با انجام ماساژ به صورت روتین می‌توانید روند پیری پوست را به تاخیر انداخته و باعث افزایش درخشندگی و شادابی پوست خود شوید.

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.