چند مرحله ساده برای انجام مانیکور در منزل

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸

چه بخواهید در صرف هزینه صرفه جویی کنید و چه از انتظار کشیدن طولانی مدت در سالن انتظار آرایشگاه‌ها خسته شده باشید دانستن روش های انجام مانیکور در منزل کمک زیادی به شما خواهد کرد. زیبایی ناخن ها در طولانی مدت قطعا در گرو مراقبت و توجه مداوم است. اگر به مانیکور ناخن های خود علاقمندید مطلب زیر را دنبال کنید:

مرحله اول – اگر لاک دارید آن‌ها را پاک کنید.

ناخن های خود را روی سطح صافی قرار دهید، از یک پاک کننده ناخن که ترجیحا استون 100% نباشد استفاده کنید. استون در طولانی مدت باعث خشک شدن و تضعیف ناخن‌ها می‌شود.) سپس دستان خود را به خوبی بشویید.

مرحله دوم – نرم کردن پوست اطراف ناخن

یک کاسه را پر آب کنید و داخل آن کمی صابون مایع و چند قطره روغن زیتون یا روغن نارگیل بریزید. برای حداقل 5 دقیقه ناخن‌های خود را داخل آن نگه دارید. این کار باعث میشود پوست اطراف ناخن‌ها بخوبی نرم شود.

شکل دادن به ناخن ها

مرحله سوم – ناخن های خود را شکل دهید.

با استفاده از ناخن گیر، انبر و بافر ناخن های خود را مرتب کنید. سعی کنید ناخن ها را نزدیک به شکلی که مدنظرتان است کوتاه کنید. سپس با سوهان ناخن اطراف آن را مرتب کنید. بافر را روی سطح ناخن بکشید اما توجه کنید که اگر ناخن های شما کاشت نیست و حالت طبیعی خودش را دارد از بافر خیلی زبر استفاده کنید زیرا ممکن است به کوتیکول ناخن شما آسیب وارد کند.

مرحله چهارم: کوتیکول ناخن ها را مرتب کنید.

با استفاده از ابزار عقب زن کوتیکول ناخن‌های خود را عقب بزنید اا از کوتاع کردن و از بین بردن کوتیکول جلوگیری کنید زیرا کوتیکول ها از ناخن شما محافظت کرده و از ورود باکتری و عفونت جلوگیری می‌کنند.

مرحله پنجم: پوست دستتان را پاکسازی و رطوبت رسانی کنید.

با استفاده از یک اسکراب پوست دستتان را ماساژ دهید تا سلول های مرده آن جدا شوند. سپس دستان خود را خوب بشویید. از یک مرطوب کننده با کیفیت برای رطوبت رسانی به پوست دستانتان استفاده کنید. ترجیحا از مرطوب کننده ای استفاده کنید که برای پوست دست و ناخن ها باشد.

مرحله ششم: لاک بیس بزنید.

لاک بیس خاصیت رطوبت رسان داشته و از سطح کوتیکول ناخن‌ها محافظت می‌کند، همچنین از ترک خوردن و ورقه ورقه شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. 2 دقیقه پس از انجام مانیکور صبر کنید و سپس لاک بیس بزنید.

مرحله هفتم: لاک بزنید!

ابتدا لایه اول لاک مورد نظر خود را به ناخن‌ها بزنید سپس چند دقیقه زمان بدهید تا کاملا خشک شود. پس از اینکه لایه اول کاملا خشک شد لایه دوم را بزنید و مجددا زمان بدهید تا خشک شود. برای مرحله بعد میتوانید از تاپ کات ساده که روی آن Quick dry نوشته شده استفاده کنید که باعث خشک شدن سریعتر لاک می‌شود و یا از تاپ کات Gel look استفاده کنید که ظاهری شبیه ژلیش به جلوه نهایی لاک شما می‌دهد.

مرحله هشتم: پاک کردن اشتباهات!

در این مرحله لاک های اضافی اطراف ناخن خود را پاک کنید پیشنهاد می‌شود از یک گوش پاک کن آغشته به استون برای این‌کار استفاده کنید تا دقت کار شما را بالاتر ببرد. به همین سادگی ناخن‌هایی مرتب و مانیکور شده خواهید داشت.
لطفا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.