4 روش ارزان قیمت برای عالی بنظر رسیدن پوست شما

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸

زیبایی بدون داشتن پوستی شاداب و جوان تقریبا غیرممکن است. اما امروزه خانم‌ها از مراقبت‌های بسیار ساده و ارزان غافلند و بعد از اینکه شادابی طبیعی پوستشان از بین رفت به دنبال راهکارهایی پرهزینه و مصنوعی می‌روند. پس بهتر است قبل از اینکه کار از کار بگذرد فکر بهتری بکنیم. در این مطلب ما چند ماسک بسیار آسان با ترکیباتی ارزان به شما آموزش می‌دهیم که مواد اولیه آن معمولا در منزل هر شخصی پیدا می‌شود.

  1. ماسکی برای حذف موهای زائد از پوست صورت.

مواد لازم:

10 گرم آب لیمو ( ترجیحا آب لیموی طبیعی )

 1 فنجان آب

30 گرم ا آرد (ترجیحا آرد نخود)

طرز تهیه و استفاده:

تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید تا یک خمیر همگن دریافت کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. آن را برای مدت 15 دقیقه روی صورت خود نگه دارید  و سپس می توانید آن را بردارید.  مخلوط را با یک حوله برداشته و به طور قاطع در جهت رشد مو بکشید.

  1. ماسک ضد چین و چروک لیمو و آسپیرین

مواد مورد نیاز:

3 عدد قرص آسپیرین

3 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

طرز تهیه و استفاده:

آسپیرین را پودر کرده و با آبلیمو بخوبی مخلوط کنید، صورت خود را بشویید و خمیر درست شده را با دست یا براش مخصوص ماسک روی پوست خود قرار دهید و بمدت 10 دقیقه اجازه دهید تا روی صورتتان باقی بماند. سپس با آب یا شوینده ای ملایم صورت خود را بشویید.

  1. ماسک احیاکننده ماست، عسل و آسپرین

مواد لازم:

5 عدد قرص آسپیرین

1 قاشق غذاخوری ماست ( ترجیحا کم چرب)

½ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و استفاده:

آسپیرین را پودر کنید و کاملا با سایر مواد مخلوط کنید. برای تاثیر بهتر ماسک، ابتدا باید پارچه ای را در آب گرم قرار داده و روی صورت خود نگه دارید تا منافذ پوست باز شود. پس از خشک کردن صورتتان، مخلوط را روی صورت پخش کنید، آن‌را 30 دقیقه بر روی پوست نگه داشته پس از اتمام زمان، آن را با استفاده از آب بشویید

  1. ماسک لایه برداری

مواد لازم:

3 عدد قرص آسپیرین
3 قاشق غذاخوری آب آشامیدنی

ابتدا صورت خود را بخوبی بشویید. سپس قرص آسپیرین را پودر کرده و با آب خمیر درست کنید. خمیر ایجاد شده را روی پوست خود پخش کنید و اجازه دهید برای 10 دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب آن‌را بشویید.

قرص آسپیرین حاوی ترکیباتی به نام اسید استیل سالیسیلیک است که به کاهش حساسیت های پوستی کمک کرده و منافذ پوست را پاکسازی می‌کند، همچنین باعث جلوگیری از ایجاد آکنه و لک های پوستی و پیری پوست می‌شود. با توجه به این‌که شما چه نوع پوستی دارید و در جهت رفع چه مشکلاتی از ماسک استفاده می‌کنید انواع متفاوتی از ماسک‌ها را می‌توان با آسپیرین درست کرد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.