نحوه استفاده از لنزهای تماسی

یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

استفاده از لنزهای تزئینی از زمان‌های قدیم مورد استقبال بوده زیرا باعث ایجاد تفاوت و افزایش زیبایی چهره می‌شود. اما این نکته را در نظر بگیرید که چشم یکی از حساس ترین و مهم ترین اعضای انسان است و هیچ گاه نباید نسبت به حفظ سلامت آن بی تفاوت بود. در این مقاله درباره لنزهای تزئینی اطلاعات بیشتری به شما میدهیم و سعی داریم شما را با نکات خرید لنز بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

لنزهای تزئینی چشم ها گاهی با نام های متفاوتی شناخته می‌شوند از قبیل:

  • لنز های تماسی فشن
  • لنزهای تماسی هالووین
  • لنزهای رنگی
  • لنزهای تماسی آرایشی
  • لنزهای تماسی نمایشی

در مورد لنزهای تزئینی نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها باعث کاهش آسیب های احتمالی به چشم‌هایتان خواهد شد.

لنزهای رنگی

اگر شما در مورد استفاده از لنزهای تزئینی، حتی فقط برای یک رویداد خاص، برنامه ریزی کرده اید، باید مطمئن شوید که:

معاینه چشم انجام داده اید و تناسب لنزهای تماسی با چشم هایتان  بسیار مهم است. استفاده از لنز نادرست می تواند به چشم شما آسیب برساند. اطمینان حاصل کنید که چشم هایتان ضعیف نیست یا اگر هست نمره چشم شما چند است.

نسخه دریافت کنید پزشک چشم شما یک نسخه برای تمام لنزهای تماسی، از جمله لنزهای تزئینی، برای شما مینویسد. نسخه باید شامل نام تجاری، اندازه گیری لنز صحیح و تاریخ انقضا باشد.

چگونگی مراقبت از لنزهای تماسی خود را بدانید. دستورالعمل های مربوط به طرز استفاده، تمیز کردن و ضد عفونی شدن لنزهای تماسی خود را دنبال کنید. اگر دستورالعمل خاصی ندارید، از چشم پزشک خود کمک بگیرید.

فقط لنزهای تماسی را از شرکتی که لنزهای تماسی FDA عرضه میکند یا مورد تایید قرار می دهد، خریداری کنید. هر فردی که لنزهای شما را به فروش می رساند باید نسخه شما را دریافت کند و مجددا دکتر شما آن را تأیید کند.

اگر پس از استفاده از لنز چشم شما قرمز شود، درد و یا ترشحات مداوم داشته باشد، سریعا لنز را از چشمان خود خارج کنید. قرمزی، درد و تخریب چشم ها علائم عفونت چشم است. ابعد از خارج کردن لنزها چشمان خود را بشویید و اگر آرایش دارید حتما قبل از خارج کردن لنزها آرایش چشم خود را با محلول پاک کننده از بین ببرید تا بقایای آن وارد چشم شما نشده و عفونت را تشدید نکند.

هرگز از فروشندگان خیابانی و بدون مجوز لنز نخرید زیرا میتواند آسیب های جدی برای سلامت چشمان شما داشته باشد. دقت داشته باشید که لنز شما حتما دارای تاریخ مصرف، هولوگرام و تاییدیه وزارت بهداشت باشد، در غیر اینصورت عواقب بعدی بر عهده خود شما خواهد بود.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که یک سایز لنز مناسب همه افراد نیست. یک چشم پزشک (چشم پزشک یا متخصص اپتومتریست) باید هر چشم را به اندازه مناسب لنز اندازه گیری کند و چگونگی پاسخ چشم شما به لنز را بگوید. تناسب پایین می‌تواند آسیب هایی از قبیل موارد زیر ایجاد کند.

  • ایجاد خراش بر روی قرنیه
  • عفونت قرنیه (زخم یا درد در قرنیه)
  • ملتحمه (چشم صورتی)
  • کاهش دید
  • کوری یا نابینایی
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.