نکات استفاده از سایه چشم

چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

انتخاب سایه چشمی که با چهره و رنگ آرایش شما مطابقت داشته باشد کار آسانی نیست، مخصوصا اگر شما به کرات چشم های خود را آرایش نکنید. از بین هزاران رنگ و بافت موجود پیدا کردن یک سایه چشم درست یک حرکت حرفه ای است که بعدها از استفاده آن لذت خواهید برد. در نظر گرفتن رنگ پوست و مو بعنوان پایه رنگ سایه میتواند کمک زیادی در خرید سایه چشم صحیح بکند.

نکاتی برای خرید سایه چشم

  1. اگر چشمان روشنی دارید یا چشمان شما آبی رنگ است استفاده از رنگ‌های تیره باعث به حاشیه بردن چشم ها میشود به جای اینکه تاکید چشم‌های شما را بیشتر کند.  رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، قهوه ای و سرمه ای انتخاب مناسبی هستند. برای استفاده از هر رنگ سایه ای قبل از هر چیز روی چین پلک خود از رنگ قهوه ای روشن استفاده کنید تا حد فاصل چشم و پلک شما مشخص شود. در انتها از یک خط چشم مشکی استفاده کنید تا برجستگی و تاکید چشم شما را بیشتر کند.

  2. برای چشمان سبز بهتر است از سایه هایی با رنگ‌های ترکیبی استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل بنفش خاکی یا بنفش آلویی یا قهوه ای چشمان سبز را با تاکید بیشتری نشان می‌دهد. استفاده از رنگ صورتی روی چین پلک این رنگ چشم نیز ترکیب زیبایی خواهد شد.

  3. چشمان طوسی و فندقی بسته به رنگ سایه چشمی که استفاده می‌کنید تغییر رنگ می‌دهد. با این حال برای حفظ رنگ طبیعی چشم‌ها از سایه های برنز، طلایی یا صورتی تیره مثل رز خاکی استفاده کنید. می‌توانید روی چین پلک خود از سبز متالیک یا ترکیبی از رنگ‌های مرتبط با سایه خود انتخاب کنید.
  4. برای چشم‌های قهوه ای از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. تقریبا ترکیب تمام رنگ‌ها با قهوه ای ست می‌شود اما رنگ‌هایی مثل کله غازی و بنفش متضاد هستند. همچنین قهوه ای با تناژ قرمزی و صورتی ملایم نیز با چشمان قهوه ای ترکیب زیبایی بوجود می آورد.
    روی چین پلک خود میتوانید از رنگ‌های خاکی و یا صورتی کم‌رنگ استفاده کنید.

سایه چشم پیشنهادی افق24

طرز استفاده از سایه چشم

طرز استفاده از سایه چشم:

سایه چشم خود را با یک براش ظریف با سر گرد، مرحله به مرحله طبق آموزش زیر استفاده کنید.

سایه زدن خود را با انتخاب دو رنگ خنثی و یک سایه تیره تر شروع کنید. براش خود را به سایه تیره تر آغشته کرده مقدار مناسبی از سایه را بردارید و روی چین پلک خود به حالت دورانی پخش کنید. در مرحله بعدی براش خود را به سایه روشن تر آغشته کنید و چند ضربه آهسته بزنید تا پودر اضافی آن برداشته شود، سپس سایه را روی پشت پلک خود بزنید، ابتدا باید پودر را با ضربات آهسته روی پلک خود قرار دهید سپس با حرکات چپ و راست آن را پخش کنید. برای پر رنگ تر نشان دادن سایه می‌توانید این مراحل را تکرار کنید تا به رنگ دلخواه برسید.
دقت کنید که سایه شما حتما به‌خوبی پخش شود زیرا در غیر اینصورت ممکن است به مرور زمان زیر چشم شما پخش شود.
در انتهای کار می‌توانید از اسپری فیکساتور روی آرایش چشم‌های خود استفاده کنید تا ماندگاری آرایش شما بیشتر شود.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.