انواع پاک کننده های آرایش و تناسب آن‌ها با نوع پوست شما (قسمت دوم)

جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

3. شیرپاک کن ها یا آرایش پاک کن کرمی

 

شیرپاک کن‌ها برای پوست‌های خشک مناسب هستند زیرا بیشتر مواد اولیه استفاده شده در آن خاصیت رطوبت‌رسانی عمیق دارد. از آنجایی‌که آنها حاوی مواد مرطوب کننده و روغن هستند، آنها به راحتی برای پاک کردن آرایش سنگین مانند ریمل مژه و ابرو با پوشش کامل استفاده می شوند. مقداری از کرم را روی پنبه یا پد آرایش پاک کن قرار می‌دهید و با حرکات درانی آرام روی پوست خود می‌کشید.

روغن آرایش پاک کن

4. روغن‌ آرایش پاک کن:

این نوع روغن‌ها بصورت تخصصی مناسب انواع مختلف پوست تولید شده و ضمن پاک کردن آرایش و آلودگی ناهمواری‌ها، خشکی  و سایر مشکلات پوستی را نیز بهبود می‌بخشد. روغن‌ آرایش پاک کن تمام آثار آرایش را از روی چهره از بین برده و بصورتی معجزه آسا پوست را آب‌رسانی و روشن میکند. این نوع مواد آرایش پاک کن حاوی روغن آفتابگردان، روغن کرچک و سایر روغن‌های مفید گیاهی هستند و ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری را به پوست تزریق می‌کنند. روغن آرایش پاک کن حاوی روغن‌های معدنی نیست بنابراین منافذ پوست را مسدود نخواهد کرد و هیچ بقایایی از آلودگی ها و آرایش برجا نخواهد گذاشت.
در صورتی که پوست بسیار چربی دارید استفاده مداوم از روغن آرایش پاک کن به شما توصیه نمی‌شود.
بسیاری از روغن‌های طبیعی نیز وجود دارند که شما می‌توانید برای پاک کردن آرایش از آن‌ها استفاده کنید به عنوان نمونه روغن جوجوبا، و روغن آرگان که مناسب پوست‌های خشک و با منافذ اگزمایی است و به بهبود آن کمک می‌کند.
ابتدا چند قطره از روغن را کف دست خود بریزید سپس با پد آرایش پاک کن معمول خود به آرامی روی آن بکشید سپس پوست خود را آبکشی نمایید.

5. آرایش پاک کن‌های مایع یا محلول

محلول آرایش پاک کن یکی از متداول‌ترین محصولات است که به دو صورت تک فاز و دو فازی موجود می‌باشد که معمولا هر دو برای پاک کردن آرایش چشم و لب استفاده می‌شوند. محلول دوفاز کمی چرب تر است و برای افرادی که پوست چرب و مستعد میلیا ( نقاط ریز و برجسته ای که معمولا زیر چشم بوجود می‌آید. ) دارند، توصیه نمی‌شود.محلول‌های دوفازی را قبل از استفاده باید بخوبی هم زد. محلول‌های تک فاز برای پوست چرب مناسب هستند و بافت بسیار سبکی دارند.
مقدار کمی از مواد را به پنبه یا پد آرایش پاک کن آغشته کنید و به آرامی روی پوست بکشید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان پنبه آلوده خود را مجددا به مواد آغشته نکنید زیرا آلودگی‌ها و میکروب به داخل محلول برگشته و می‌تواند موجب انواع بیماری‌های عفونی و قارچی به‌خصوص برای چشم شود.

درکل اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید حتما قبل از خواب تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی را از چهره خود پاک کنید و مطمئن شوید که منافذ پوستتان بسته نیستند. همچنین پنبه و پدهای آرایش پاک کن خود را به دور از رطوبت و گرما نگهداری کنید تا دچار قارچ و میکروب نشوند.
داقت کنید که تنها استفاده از هرکدام از موارد گفته شده برای پاک شدن کامل پوست شما کافی نیست و حتما در نهایت نیاز به آبکشی پوست با صابون یا شوینده های دیگری دارید که ph  خنثی دارند و پوست شما را تحریک نمی‌کنند.
همچنین در صورت ایجاد حساسیت پوستی در اثر استفاده از هر نوع پاک کننده آرایشی فورا مصرف آن‌را قطع نموده و با پزشک خود مشورت کنید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.