نکات آرایش صورت - قسمت دوم

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷

طریقه استفاده از پودرهای آرایشی

پودر آرایشی بیک روی کرم پودر شما می‌نشیند و از چرب شدن، و براق شدن زیاد پوست شما جلوگیری می‌کند. بعلاوه این پودرهای آرایشی باعث می‌شود پوست شما صاف‌تر به نظر بیاید و عیوب پوست شمارا به حداقل ممکن نشان می‌دهد. اما باید سعی در استفاده درست آن داشته باشید. اگر کرم پودری را که انتخاب می‌کنید با پایه رنگ پودر آرایشی‌تان هماهنگ نباشد ممکن است نتیجه بدی بگیرید و ظاهر پوستتان به سرخی گرایش پیدا کند.
اگر قصد استفاده از پودر بیک زیر چشمتان و روی کانسیلر دارید بهتر است از مدل بی‌رنگ آن استفاده کنید تا به‌خوبی روشن‌تر بودن زیر چشم شمارا ست کند.

طرز استفاده از سایه چشم

طرز استفاده از سایه چشم

برای طولانی‌تر شدن ماندگاری سایه زیر آن کرم پودر یا پرایمر سایه بزنید. هنگام انتخاب رنگ سایه به خاطر داشته باشید که سایه‌های تیره نقص‌ها را می‌پوشاند (انتخاب خوبی برای مخفی کردن چین‌وچروک چشم) و پلک‌ها را عقب‌تر نشان می‌دهند، پس برای پر کردن وسط پلک و قسمت برآمده آن مناسب هستند. و برعکس سایه‌های روشن‌تر پلک‌ها را جلوتر نشان می‌دهند (انتخاب خوبی برای کناره‌های چشم و نوار روی استخوان بالایی پلک)

اگر پلک شما چین‌وچروک دارد استفاده از سایه‌های چرب کار درستی نیست زیرا چروک پلک را چند برابر نشان می‌دهد و بالای چشم‌ها جمع می‌شود. سایه‌های پودری مناسب‌ترین انتخاب هستند و در رنگ‌های مختلف وجود دارند. اینکه کدام رنگ برای شما مناسب‌تر است بستگی به نوع آرایش، سبکی و سنگینی آن، و نوع پوست شما دارد.
بهتر است سایه مای اکلیلی و براق غلیظ را در وسط پلک چشم استفاده کنید ا جلوه چشمان شمارا چند برابر جذاب‌تر کند.

استفاده از مدادهای آرایشی

استفاده درست از مدادهای آرایشی باعث می‌شود که حجم مژگان شما صدچندان شود. کشیدن مداد زیر پلک پایینی چشم باعث کوچک‌تر دیده شدن آن می‌شود اما این ترفند در مورد چشم‌های رنگی جذابیت زیادی به آن‌ها می‌بخشد. همچنین مداد کشیدن داخل پلک بالایی چشم باعث پرتر دیده شدن مژه‌ها می‌شود.

نکات استفاده از ریمل ها

قبل از استفاده ریمل مژه‌های خود را با فر مژه فر کنید. ابتدا ریمل را روی ریشه مژه‌هایتان قرار دهید، سپس به‌آرامی به سمت وسط مژه‌ها بالا ببرید در انتها سعی کنید با ضربات کوچک تمام مژه‌ها را تحت پوشش قرار دهید. حتماً تاریخ‌مصرف ریمل خود را قبل از خرید چک کنید. در بعضی موارد تاریخ‌مصرف ریمل شما تمام نشده است اما خشک و بی‌حالت شده، در این مواقع بدون درنگ آن‌ها را دور بی اندازید.
در اکثر مواقع ریمل‌ها 6 ماه پس از باز شدن درب بسته‌بندی شروع به فاسدشدن می‌کنند.

استفاده از سایه گونه و هایلایتر

استفاده از سایه گونه و هایلایترها

استفاده از سایه گونه باعث می‌شود که صورت شما سرحال‌تر و بشاش‌تر به نظر بیاید. با توجه به نوع استخوان‌بندی صورت افراد سایه گونه زیر استخوان گونه یا روی آن زده می‌شود. رنگ‌های گرم سایه گونه ماند هلویی و صورتی صرفاً برای برجسته کردن گونه‌ها و سرحال شدن چهره انجام می‌شود. اما رنگ‌های برنزه و تیره و مات برای کانتورینگ نیز استفاده می‌شود. مثلاً تیره کردن دو طرف پیشانی، زیر فک، دو طرف استخوان بینی و..

همچنین از هایلایتر ها روی استخوان گونه‌ها برای برجسته‌تر جلوه دادن گونه استفاده می‌شود. هنگام خرید هایلایتر دقت کنید که با توجه پایه رنگ پوستتان حتماً چند درجه روشن‌تر باشد تا جلوه داشته و با بقیه پوستتان هم‌رنگ نشود.

رنگ رژلب شما بیش از هر لوازم‌آرایش دیگری معرف نوع شخصیت و چهره شماست. رنگ‌های تیره‌تر ممکن است ظاهر خشنی به‌صورت شما بدهد. اگر لب‌های خشکی دارید و زود ترک می‌خورند حتماً باید از رژلب‌های جامد چرب یا رژلب‌های مایع براق استفاده کنید. در مواقعی که فقط یک رژ خشک در دسترس دارید حتماً قبل از استفاده آن وازلین یا کرم‌های ویتامین لب استفاده کنید. معمولاً حتی اگر رژ تیره استفاده می‌کنید باید وسط لب پایین را روشن‌تر و براق‌تر کنید چون در غیر این صورت لب‌های شما بسیار باریک و بی‌حالت به نظر خواهند آمد.

 

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.