صاف کردن موها به شیوه سالم تر!

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

از استفاده، صاف کننده های حرارتی یا مواد شیمیایی جلوگیری کنید که به مرور زمان به موهای شما آسیب می رسانند. درعوض ، روش های جایگزین سالم تری برای صاف کردن موهای خود به سبکی که می خواهید وجود دارد.

موهای صاف ، مخصوصاً برای زمستان ، شیک ، زیبا و راحت است. اما مشکل این است که بسیاری از ابزارهای مورد استفاده مانند وسایل حرارتی و صاف کننده های شیمیایی برای موهای شما واقعا مخرب و آسیب زننده هستند. با گذشت زمان ، آنها مو را خشک می کنند ، انتهای آن را تقسیم می کنند ، و شما به موهای صافی می رسید که تقریباً به اندازه گذشته جذاب نیست.

خوشبختانه روش‌های دیگری نیز برای ترغیب موهای فرفری یا موج دار برای صاف کردن طبیعی و بدون استفاده از گرما یا مواد شیمیایی وجود دارد.

1. موهای مرطوب را تا زمانی که خشک شود برس بزنید

بعد از شستن موها ، بگذارید موها در معرض هوا کاملاً خشک شود اما هر پنج دقیقه یکبار آن‌را بخوبی برس بزنید. هر قسمت از موها را برای چند ثانیه بیرون بکشید و نگه دارید تا آن را ترغیب به صاف کردن کنید. همچنین می توانید این کار را در مقابل فن انجام دهید که سریعتر است اما به برس زدن مداوم احتیاج دارد.

2. موهای مرطوب را محکم ببندید

وقتی موهای شما خیس است ، شانه بزنید و آن را در وسط تقسیم کنید. قسمت چپ را تا آخر سمت راست شانه بزنید (بله ، این نوع ترکیبی از انواع مختلف است) و پشت سر خود را بپیچید و با پین های بابی ایمن شوید. بخش راست را بر روی سمت چپ ، بسته بندی و پین را به همان روش تلنگر بزنید. بگذارید هوا کاملاً خشک شود. می توانید در یک روسری ابریشمی بپیچید و روی آن بخوابید تا سرخ شدن را کاهش دهد.

3. موهای خود را بپیچانید

از غلتک های بزرگ مو ، یعنی اندازه قوطی سودا استفاده کنید ، تا بخش هایی از موهای مرطوب را بچرخانید و آنها را محکم در مقابل سر خود تثبیت کنید. بگذارید کاملاً خشک شود. این مهم است ، زیرا کمترین رطوبت می تواند باعث شود حالت مجعد یا موج دار موها برگردد.

4. یک ماسک صاف کننده طبیعی درست کنید

وبلاگ زیبایی Free People ساخت ماسک شیر و عسل را توصیه می کند. 1 فنجان شیر کامل یا شیر نارگیل را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و بگذارید یک ساعت قبل از شستشو درون مو و پوست سر خیس شود.

همچنین می توانید 2 فنجان شیر را با 1 تخم مرغ مخلوط کنید. موهای خود را به مدت 10 دقیقه در آن خیس کنید ، سپس آنرا فشار دهید ، شستشو نکنید و برای 30 دقیقه دیگر با یک پوشش پلاستیکی بپوشید. بشویید و برس را خشک کنید.

دو بار در هفته به مدت 2 ماه از ماسک صاف کننده DIY استفاده کنید تا موهای خود را آرام و صاف کنید: 1 فنجان شیر نارگیل ، 5-6 قاشق غذاخوری آب لیمو ، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ، 3 قاشق غذاخوری ذرت. در دمای پایین گرم کنید و هم بزنید تا یکدست شود. خنک شود ، سپس روی موها بمالید.

به تمام این روش ها ، چند قطره از بادام شیرین یا روغن نارگیل اضافه کنید تا مخلوط را یکدست کرده و ظاهر موها را صاف کند.

برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.