انتخاب شامپو مناسب برای موهای شما – قسمت اول

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

با توجه به تنوع بسیار بالایی که در انواع محصولات شامپو وجود دارد، انتخاب شامپوی مناسب برای هر شخص میتواند کمی گیج کننده باشد. شامپوهای رطوبت رسان، تقویت کننده، کراتینه، ضد شوره و هزاران مدل شامپوی دیگر در بازار وجود دارد اما شما چگونه مطابقت آن را با موهای خود بدانید؟ در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا شامپوی مناسب خود را پیدا کنید.

نوع پوست سر خود را تعریف کنید

قبل از انتخاب شامپو ، مهم است که بدانید که شامپو چه کاری انجام می دهد ، چگونه از آن استفاده کنید و چه ارتباطی با نوع مو و پوست سر شما دارد. منظور از شامپو برای تمیز کردن مو و پوست سر شما از کثیفی و روغن و ایجاد یک ظاهر طراحی شده است. در حالی که ممکن است فقط شامپو را به عنوان یک ماده پاک کننده مو در نظر بگیرید، در عین حال مهم است که هنگام انتخاب شامپو ، پوست سر خود را نیز در نظر بگیرید.

به این روش فکر کنید: شامپو برای پوست سر و ریشه موی شماست ، در حالی که تهویه هوا برای انتهای موهای شما نیاز است. اگر پوست سر شما روغنی است و انتهای موی شما خشک است (یک ترکیب معمولی) ، پس باید شامپویی را انتخاب کنید که بهترین گزینه برای پوست سر روغنی باشد و رطوبت رسان انتهای موهای شما نیز باشد.

انتخاب شامپو برای پوست سر روغنی

اگر پوست سر شما چرب است ، احتمالاً ده ها شامپو را آزمون و خطا کرده اید. شما همه چیز را از شستشوی روزانه (حتی دو بار در روز) شروع کنید تا اینکه روزها بین شامپوها در تلاش باشید تا روغن اضافی و تولید سبوم را کنترل کنید. در اینجا می توان هنگام انتخاب شامپو برای پوست سر روغنی به دنبال چه مواردی بودید که باید به دنبال آن باشید و از چه چیزی جلوگیری کنید:

  • از استفاده از شامپوهایی که مرطوب کننده ، نرم کننده و صاف کننده هستند یا برای موهای مجعد مناسب هستند ، خودداری کنید. ازیرا این محصولات تمایل دارند که رطوبت بیش از حد به پوست سر شما که در حال حاضر روغنی است، اضافه کنند.
  • به دنبال برچسب هایی باشید که موارد حجیم کننده مو ، تقویت یا تعادل را نشان می دهد. این محصولات مرطوب کننده نیستند و در از بین بردن روغن اضافی سر نیز مؤثر هستند.
  • شامپو درخشان کننده می تواند کمک بزرگی برای شرایط فوق العاده روغنی پوست سر باشد ، اما مراقب باشید که از مصرف بیش از حد آن خودداری کرده و پوست سر خود را خشک نکنید. خشکی پوست می تواند باعث تولید بیشتر روغن و سبوم شود.
  • یک شامپو دومنظوره را امتحان کنید. شامپو مضاعف مانند شستشوی مضاعف صورت ، شستشوی موهای شما با دو شامپو جداگانه برای هدف قرار دادن نیازهای مختلف است. برای تعدیل روغن مو، وقت اضافی را برای کار با شامپو در پوست سر خود صرف کرده و پوست سر خود را به خوبی بشویید.
  • بعد از شامپو زدن ، از نرم کننده در پوست سر به هیچ عنوان استفاده نکنید. در عوض ، روی ساقه میانی و انتهای موهای خود تمرکز کنید. خوب بشویید.

شامپوهای پیشنهادی افق 24

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.