روتین های مراقبت از مو – قسمت اول

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹
  1. موهای خود را با آب ولرم بشویید.

ممکن است شما نیز مانند اکثر مردم از دوش آب گرم احساس آرامش کنید، اما اگر با خودتان روراست باشید ممکن است آب تا این حد گرم برای موهای شما اسیب زننده باشد. این آب تقریباً خیلی گرم و حتی نزدیک به داغ در واقع می تواند موهای شما را از روغن‌های ضروری سلب کند ، که در نتیجه می تواند آن را خشک‌تر وآسیب پذیرتر کند همچنین آب داغ تاثیر مشابهی روی پوست شما نیز خواهد داشت. بنابراین ، دفعه بعد که وارد حمام می شوید ، دما را تنظیم کنید. آب ولرم به همان اندازه آب داغ، در تمیز کردن موهلی شما موثر است.

  1. نرم کننده ها را به درستی استفاده کنید.

احتمالاً می دانید که باید از نرم کننده استفاده کنید ، اما آیا مطمئن هستید که از آن به درستی استفاده کرده اید؟

به این فکر کنید که موهای شما ابتدا از کدام قسمت چرب می شوند - به طور معمول ریشه - و از آن به عنوان یادآوری استفاده کنید که فقط لازم است نرم کننده بر روی قسمتهای خاصی از موهای شما قرار گیرد. معمولا استفاده از نرم کننده از از انتهای موها شروع میکنند و تا ساقه مو ادامه میدهند . برای باز کردن گره موها از شانه ای با دندانه های بزرگ و پهن استفاده کنید تا موهایتان از ریشه کنده نشوند.

  1. برای ابکشی موهایتان به اندازه کافی وقت و حوصله به خرج دهید.

بعد از شستشوی موها و استفاده از نرم کننده زمان کافی برای آبکشی موها در نظر بگیرید زیرا باقی ماندن حتی میزان بسیار کمی از محصولات شوینده روی موهای شما به مرور زمان باعث پوسیدگی و تخریب ساختار موها خواهد شد.

  1. با استفاده از حوله خشک نکنید

یک حوله کاملاً بی ضرر به نظر می رسد راه واضح برای از بین بردن آب اضافی و شروع به خشک کردن موهای شما پس از دوش گرفتن ، اما ممکن است بهترین راه حل نباشد. اما راه حا پیشنهادی ما! با استفاده از یک تی شرت پنبه ای قدیمی ، که از حوله ملایم تر است ، آب موها را گرفته و سپس به آرامی آن را خشک کنید.

  1. محافظت از موها!

همه ما ترجیح میدهیم که با صرف 5 دقیقه وقت موهای خود را خشک و مدل دار کنیم اما به چه قیمتی؟
استفاده از سه شوار و حالت دهنده های حرارتی موها در صورت رعایت نکات ضروری میتواند آسیب کمتری به موها بزند. برا این کار ابتدا آب موها را بگیرید تا فقط مرطوب باشند نه خیس! سپس از اسپری یا لوسیون های محافظت کننده از مو در برابر حرارت استفاده کنید، سپس میتوانید از سشوار استفاده کنید اما بهتر است فاصله سشوار از موهای خود را حداقل 40-50 سانت در نظر بگیرید و حرارت آنرا روی حالت کم یا متوسط قرار دهید.

  1. حالت دادن آسان به موها

هنگام خشک کردن موها با یک برس گرد قسمت انتهایی موها را خالت دهید یا اگر موهای شما کوناه است از بیگودی های ساده خاردار برای پیچیدن موهای خود استفاده کنید و روی آنها را سشوار بزنید. دقت کنید که جهت سشوار کشیدن شما از ریشه به سمت انتهای موها باشد نه برعکس.

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.