کاربرد شامپوهای بدون سولفات

یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷

سولفات چیست؟
یکی از کاربردهای سولفات ها تمیز کردن است.  از سولفات می توان در هر تمیزکننده ای از شامپو و خمیردندان گرفته تا تمیزکننده های خانگی استفاده کرد. سولفات موجود در شامپوها باعث تمیزشدن موها و از بین رفتن هرگونه چربی و کثیفی می گردد. کف ایجاد شده در زمان شستشوی موها با شامپو نشان از وجود سولفات در آن می باشد. همچنین سولفات موجود در شامپوها باعث زبری و تاحدی خشن شدن موها و در بعضی مواقع باعث ایجاد حساسیت های پوستی می گردد. بهمین دلیل، در موهای کراتین شده بمنظور حفظ لطافت و نرمی آن، استفاده از شامپوهای بدون سولفات به شدت توصیه می گردد.

وجود سولفات در شامپوها باعث سوزش چشم ها شده بنابراین در شامپوهای بچه اثری از آن نخواهید یافت. در هنگام خرید شامپوها اگر عبارت SLS در مواد تشکیل دهنده آن درج شده بود نشان دهنده وجود سولفات در شامپو می باشد.

سولفات در شامپو باعث ایجاد کف و تمیزکنندگی بیشتر شامپو می گردد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. بنابراین شامپوهای فاقد سولفات کف زایی و درنتیجه تمیزکنندگی خیلی بالایی ندارند و در موهای چرب تعداد دفعات شستشوی موها با شامپوهای فاقد سولفات بیشتر از شامپوهای سولفات دار می باشد.

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.