میکرونیدلینگ – قسمت دوم

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

چه موقع می توان تاثیرات Microneedling را مشاهده کرد؟

شما تقریباً بلافاصله نتایج میکرونیدلینگ را مشاهده خواهید کرد. "به محض ایجاد منافذ ریز در پوست ، فرآیندهای بهبود زخم بدن پاسخ می دهد که آنها را بهبود می بخشد." پیترسون پیر ، پزشک متخصص پوست کالیفرنیا، می گوید پوست شما ممکن است تا دو هفته پس از درمان ، لکه دار و براق به نظر برسد. با این حال بهترین نتایج ممکن است شش تا هشت هفته طول بکشد. دکتر پیر می گوید که این زمانی است که افزایش اثرات کلاژن آشکار می شود.

بیشتر اوقات به بیش از یک جلسه نیاز خواهید داشت ، اما از آنجا که نیاز همه متفاوت است ، برای تعیین بهترین برنامه درمانی برای شما باید با پزشک خود مشورت کنید. وضعیت پوست شما نیز مهم است. خطوط و چین و چروک های ریز ممکن است دو جلسه در سال نیاز داشته باشد، سوختگی یا علائم کشش ممکن است به پنج مورد در سال نیاز داشته باشد ، و جای زخم آکنه نیز بینابین این دو مورد بنا به تشخیص پزشک به حدود سه الی 4 جلسه میکرونیدلینگ در سال نیاز دارد.

Microneedling در مقابل سایر جراحی های زیبایی

مانند میکرونیدلینگ ، لایه برداری های شیمیایی دیگر نیز می توانند بافت ، خطوط ریز ، منافذ ، آکنه و جای زخم آکنه را بهبود ببخشند و معمولاً به چندین درمان مختلف نیاز دارند. "لیزر درمانی نیز می تواند مزایای مشابهی را ارائه دهد اما می تواند با سرعت بیشتری [از میکرونیدلینگ] انجام شود." "بسته به نوع  لیزر ، شما ممکن است پوست شما دچار تخریب بیشتری شود، اما به درد کمتری را نیز تجربه میکنید."

طبق مطالعه ای که در مارس سال 2018 در جراحی پوست منتشر شده است ، میکرونیدلینگ جایگزین مناسبی برای استفاده مجدد از لیزر و لایه برداری شیمیایی عمیق است زیرا با بهبودی سریع و چند عارضه جانبی کوتاه نتایج قابل توجهی ارائه می دهد.

ممکن است نیاز باشد در ترکیب با میکرونیدلینگ ، روش فرکانس رادیویی یا RF را نیز انجام دهید. این کار مانند میکرونیدلینگ بر روی استروئیدها است و می تواند در هنگام درمان زخم و جای جوش و جوش و آکنه نتایج چشمگیری به همراه آورد.

اثرات جانبی میکرونیدلینگ چیست و چگونه باید از آن جلوگیری کنید؟

طبق مطالعه جراحی پوستی در مارس 2017 ، ممکن است در چند روز اول برخی از قآثاررمزی یا تحریک خفیف ظاهر شود - این علائم به خودی خود التیام می یابد. قرمزی باید ظرف سه روز از بین برود. همچنین ممکن است متوجه شوید که پوست شما در روزهای بلافاصله بعد از درمان احساس سفتی ، تورم ، خشکی یا حساسیت به لمس داشته باشد یا ممکن است طی هفته اول پوسته پوسته شود.

به گفته مرکز زیبایی اموری ، میکرونیدلینگ به طور کلی ایمن و مؤثر است ، اما به افرادی که در سال گذشته در طی تابش طبیعی خورشید یا با دستگاه سولاریوم برنزه کرده اند ، توصیه نمی شود ، همچنین افرادی که مبتلا به بیماری پوستی هستند یا سابقه زخم دارند یا در حال بهبود زخم ضعیف هستند بهتر است از انجام میکرونیدلینگ خودداری کنند. افراد مبتلا به عفونت های فعال یا زخم های باز باید منتظر بمانند تا پوستشان قبل از عمل بهبود یابد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.