نحوه پاکسازی پوست در خانه

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا داریم، به این منظور لکه ها را از بین میبریم، اما به سختی تلاشی اضافه برای پاکسازی عمیق پوستمان انجام می‌دهیم. با این زندگی روزمره پر از هرج و مرج و لیست بزرگی از کارهای در دست انجام چه کسی وقت مراجعه به سالن زیبایی و ماندن در صف های طولانی آنها را دارد؟ اما این کار صرفا 20 دقیقه بیشتر زمان ما را نمیگیرد. تمیز کردن عمیق پوست در خانه کاری است که میتوانیم در برنامه های هفتگی خود قرار دهیم و با استفاده از اصول اولیه از پوست خود مراقبت کنیم. چهره شما به مرور زمان در اثر استرس، خوشحالی، هیجان و... تغییر حالت میدهد و بنابراین نیاز به مراقبت منظم دارد. ما در این مطلب یک راهنمای گام به گام پاکسازی عمیق پوست در خانه را برای شما آورده ایم.

  1. تمیز کردن پوست

تمیز کردن صورت برای داشتن پوستی روشن و درخشان بسیار مهم است. صورت خود را با کمک محلول‌های شستشوی صورت یا صابون کاملاً بشویید و پوست را با یک حوله نرم خشک کنید." ( برای اینکار بهتر است از دستمال کاغذی استفاده نکنید) ، در مرحله بعد ، مقداری تونر تمیز کننده را روی یک پد پنبه ای آغشته کنید و صورت خود را با آن پاک کنید تا منافذ خود را عمیقا پاکسازی کنید و هرگونه آلودگی باقی مانده را از بین ببرید.

  1. بخور صورت

آیا تاکنون فکر کرده اید که  در خانه بخور صورت درست کنید؟ اگر نه ، پس این را امتحان کنید. بخور صورت تا زمانی که پوست شما بتواند تحمل کند (تقریباً 5 دقیقه)  ادامه پیدا می‌کند برای این کار چند لیوان  آب  داغ را داخل یک ظرف بریزید و بجوشانید در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید مقداری گیاهان معطر ( مثل چای سبز، اسطوخودوس و...) یا روغن های دارویی به آن اضافه کنید. یک حوله روی سرتان بکشید و فاصله مناسبی با ظرف آبجوش داشته باشید تا هم بخار به پوستتان برخورد کند و هم احساس سوزش بوجود نیاورد. در این مرحله شگفتی هایی برای پوست شما به وجود می آید. بعد از آن ، صورت خود را با استفاده از یک مکعب یخ (در حرکات دورانی) ، ماساژ دهید تا منافذ را جمع کرده و دمای پوست را به حالت عادی برگردانید.

  1. اسکراب

 

چند دقیقه با استفاده از یک اسکراب پوست ماساژ صورت را  ادامه دهید زیرا این امر به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند ، و باعث پاکسازی عمیق پوست شما می شوند. همچنین می توانید بجای استفاده از انواع اسکراب های موجود در بازار خودتان مخلوطی از شکر و عسل را در قسمت های مساوی بمالید تا پوست شما به طور طبیعی لایه برداری شود. قبل از شستشو ، صورت خود را به مدت 5 دقیقه مالش دهید و سپس 3 دقیقه دیگر آن را باقی بگذارید.

  1. تکمیل پاکسازی

مهم نیست که نوع پوست شما چیست ، با استفاده از یک بسته مرطوب کننده صورت باعث می شود پوست شما نرم شود و همچنین باعث بهبود بازسازی سطح پوست شما می شود. همچنین موز ، گوجه فرنگی و پاپایا همچنین دارای خاصیت پاک کنندگی و سفت کننده پوست هستند." اگر پوست نرمال و خشک دارید و ، میتوانید پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط کنید و خمیر را روی صورت خود بمالید تا خشک شود

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.