روغن آرگان - قسمت دوم

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

روغن آرگان برای سلامتی پوست

روغن آرگان از هسته هایی که در درختان آرگان بومی مراکش رشد می کنند تهیه می شود. این روغن اغلب به عنوان روغن خالص فروخته می شود ، که می تواند مستقیماً به صورت موضعی (مستقیماً بر روی پوست) استفاده شود و یا به منظور ارائه چندین مزیت برای سلامتی مصرف شود. این ماده به شکل مکمل کپسول موجود است که باید از طریق دهان مصرف شود. همچنین معمولاً با تعدادی از محصولات آرایشی مانند شامپو ، صابون و ماسک ترکیب می شود.

روغن آرگان به طور سنتی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست ، مو و ناخن ها استفاده می شود. این روغن شامل تعدادی از خواص مفید و ویتامین های مختلف است که یک ترکیب قدرتمند برای تقویت سلامت پوست را تشکیل می دهند.

فواید روغن آرگان برای پوست:

از آسیب های پوستی در برابر آفتاب محافظت می کند

زنان مراکشی مدت‌هاست که از روغن آرگان برای مراقبت  پوست خود در برابر آفتاب استفاده می کنند ، این فرآیند توسط یک منبع معتبر مطالعه در سال 2013 انجام شد.
این مطالعه نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب های رادیکال آزاد ناشی از خورشید کمک می کند. در نتیجه از سوختگی و تیره شدن بیش از حد پوست جلوگیری می شود. در طولانی مدت ، این حتی ممکن است به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست ، از جمله ملانوما کمک کند.
شما می توانید مکمل های روغن آرگان را به صورت خوراکی مصرف کنید یا این روغن را به دلیل فواید بسیار زیاد به صورت موضعی روی پوست خود بمالید.

رطوبت رسانی به پوست

روغن آرگان شاید بیشتر به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها ، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. برای اثر مرطوب کننده می توان از آن به صورت موضعی یا خوراکی (مکمل های روزانه) استفاده کرد. این به دلیل وجود ویتامین E فراوان آن ، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.

آکنه را درمان می کند

آکنه هورمونی اغلب نتیجه بیش از حد ترشح سبوم ناشی از هورمون ها است. روغن آرگان دارای خاصیت ضد سبوم است که می تواند مقادیر سبوم بر روی پوست را تنظیم کند. این می تواند به درمان چندین نوع مختلف آکنه و نرم تر و آرام تر کردن پوست کمک کند.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان - یا کرم های حاوی روغن آرگان را به طور مستقیم روی پوست خود بمالید. بعد از چهار هفته باید نتیجه آن‌زا ببینید.

عفونت های پوستی را درمان می کند

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان برای درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان هر دو خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی را دارد و این امکان را برای کمک به درمان و جلوگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی پوستی به شما می دهد. حداقل دو بار در روز روغن آرگان را در منطقه آسیب دیده بمالید.

دارای اثرات ضد پیری است.

روغن آرگان از دیرباز به عنوان درمان ضد پیری و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار گرفته است. یک مطالعه اخیرا با شرکت کنندگانی که در دوران پس از یائسگی بودند با منبع معتبر توانست از این ادعا حمایت کند. محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این یک درمان ضد پیری مؤثر است.

درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد

درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع با علائمی مانند خارش ، قرمزی پوست و ... را دارد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در منطقه آسیب دیده می تواند به درمان علائم کمک کند. ویتامین E و خاصیت التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان هر دو می توانند منجر به این اثر تسکین دهنده شوند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.