راهنمای آقایان برای انتخاب ادکلن – قسمت اول

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث میشود آقایان در ملاقات اول جذاب‌تر بنظر برسند خوشبو بودن آن‌هاست. انتخاب ادکلن مناسب  خوشبو قطعا یکی از مهم ترین مواردی است که آقایان باید به آن توجه کنند.

عطر و ادکلن یک بخش نامرئی از سبک شخصی ما است و تأثیر قدرتمندی در نحوه نگاه و یادآوری افراد دارد. یک ادکلن خوب ، علاوه بر افزایش جذابیت ، به شما کمک می کند احساس استرس کمتر و اطمینان بیشتری کنید ، و علاوه بر آن مزایای بی شماری دیگری را ارائه می دهد. با این حال 80% آقایان بصورت روزانه از ادکلن استفاده نمی‌کنند و به اهمیت آن پی نبرده اند

اما علت آن چیست؟

احساس می کنم دلیل اصلی عدم وجود اطلاعات و آموزش های اساسی است. بیشتر مردانی که از ادکلن و عطر استفاده می کنند به این دلیل بوده است که پدر آن‌ها یا مرد دیگری که برای آن‌ها اهمیت زیادی داشته این کار را انجام میداده و به آن‌ها نیز آموزش داده است. در ایالات متحده آمریکا ، این صنعت تحت سلطه زنان است و بیشتر مردان از آن غافل هستند.

ادکلن مردانه

تفاوت بین رایحه، عطر، ادوتویلت، و ادکلن چیست؟

عطر یک اصطلاح عامیانه و عمومی است که برای انواع عطر استفاده می شود و در واقع به اشکال مختلفی وجود دارد و نام‌های مختلفی نیز به آنها داده می شود اما به طور کلی در این دسته ها قرار می گیرند:

  1. Eau Fraiche.  رقیق ترین نسخه رایحه ، معمولاً با 1-3٪ روغن عطر در الکل و آب است. کمتر از یک ساعت ماندگاری دارد.
  2. کلن (ادو کلن). قدیمی ترین اصطلاح عطر ، در آمریکای شمالی برای رایحه های مردانه استفاده می شود. سبک ، تازه و میوه ای ، معمولاً از 2-4٪ روغن های عطر در الکل و آب تشکیل شده است. افراد جوان بیشتر تمایل به استفاده از آن را  دارند. معمولاً ماندگاری آن ها بالاتر از 2 ساعت است و این بسته به کیفیت آن‌ها متفاوت خواهد بود.
  3. تویلت (ادو تویلت). یک ترکیب اسپری سبک با 5-15٪ ماده عطر خالص است که در الکل حل می شود. معمولاً حدود 3 ساعت ماندگاری دارد.
  4. عطر (ادو پرفیوم). در زمانهای قدیم بدون در نظر گرفتن جنسیت تولید می‌شد، اما امروزه بصورت تخصصی محصولات مردانه و زنانه دارد، و بهترین اصطلاح برای توصیف یک رایحه است. حاوی 15-20٪ ماده عطر خالص است و حدود 5 تا 8 ساعت ماندگاری دارد.
  5. عطر خالص عبارت لاتین per fumum (از طریق دود). متمرکز ترین و گران قیمت ترین گزینه ها برای انتخاب رایحه است. کمی روغنی ، پرفیوم (یا عطر ؛ می بینید که چگونه این اصطلاحات گیج کننده می شوند!) از ترکیب 30-30٪ جوهر عطر خالص تشکیل شده است. با یک پاف استفاده می تواند حداکثر 24 ساعت ماندگاری داشته باشد.

عطرها دارای چرخه زندگی سه بخشی هستند. به یک هرم تبخیر کننده فکر کنید که قسمت بالا به آرامی از بین می رود تا زمانی که به قسمت اولیه نرسیده است. هر یک از این سه بخش حاوی عطرها یا نوت ها جداگانه ای است که بوها را در هم ذوب می‌کند.

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.