نکات طلایی در مورد آرایش مناسب در زمستان

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶

نکات طلایی در مورد آرایش مناسب در زمستان

  • در روزهای سرد زمستان، داشتن پوستی مرطوب کمک بزرگی به استفاده مناسب از کرم پودر خواهد کرد. بنابراین برای مبارزه با خشکی پوست و ایجاد لکه، توصیه می شود که در فصل سرما، حداقل هفته ای یکبار از ماسک های آبرسان و مرطوب کننده پوست استفاده نمایید.
  • قبل از آرایش، حتما از یک مرطوب کننده خوب استفاده نمایید. پس از شستن صورت، مرطوب کننده را استفاده نمایید و از جذب شدن کامل آن روی پوست خود مطمئن شوید.
  • آماده سازی چشم ها: سرمای زمستان، باد و برف باعث تولید اشک چشم شده و می تواند باعث ریزش ریمل و آرایش چشمان شما شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است قبل از آرایش چشم، مقداری پرایمر چشم و یا پودر بر روی پلک ها استفاده نموده تا چربی زائد پوست را جذب نموده و باعث بهم ریختگی آرایش چشم شما نگردد. برای جلوگیری از ریزش ریمل پای چشم و ایجاد لکه های سیاه، توصیه می شود از ریمل های ضدآب استفاده نمایید. بهتر است سایه و خط چشم را تنها بر روی پلک بالای خود استفاده نمایید تا از ریزش آن در امان باشید.
  • از شوینده مناسب پوست خود استفاده نمایید: اگر از شوینده بسیار قوی استفاده کنید پوستتان قرمز شده و آسیب می بیند و اگر از نوع بسیار ملایم آن استفاده نمایید، برای زدودن کامل آلودگی ها از روی پوست، مجبور به شستن محکم و یا چند بار شستشو هستید. یک شوینده مناسب، علاوه بر پاکسازی پوست از آرایش، گریم و چربی های اضافه، سلول های سالم و چربی های طبیعی و لازم آن را حفظ خواهد کرد. اگر پوستتان خشک تا نرمال است برای حفظ و افزایش رطوبت پوست خود استفاده از شوینده های کِرِمی و محلول های آبرسان توصیه می گردد. در مورد پوست های مختلط و یا چرب بهتر است ژل و فوم شستشوی صورت استفاده شود. اگر پوستتان جوش می زند، شوینده هایی که در ترکیبات آن از سالیسیلیک اسید استفاده شده است را انتخاب نمایید تا جوش های شما را درمان کرده و از بروز آن ها جلوگیری نماید. همچنین بهتر است شوینده مورد استفاده شما فاقد سولفات باشد چون باعث سختی پوست می گردد.
  •  با خشکی لب ها خداحافظی کنید: در فصل زمستان و سرما لب ها خشک شده و ترک می خورند. برای جلوگیری از این حالت، استفاده از بالم های لب به شدت توصیه می شود. قبل از استفاده از رژلب حتما از یک بالم استفاده کنید. به این صورت که ابتدا بالم را روی لب مالیده و به کمک یک دستمال مرطوب به آرامی پوست های مرده را از روی لب جدا نمایید. سپس، از یک رژلب کرمی و چرب استفاده نمایید. در فصل سرما از استفاده از رژ لب های مات و بادوام که باعث خشکی لب ها می گردد پرهیز نمایید. استفاده از بالم های رنگی نیز توصیه می گردد.
  • استفاده از رژگونه فراموش نشود: رژگونه ها به رنگ بخشی و شادابی صورت بسیار کمک می کنند. اگر پوستتان روشن است از یک رژگونه ملایم با رنگ های هلویی و اگر پوست تیره ای دارید از رژگونه های تراکوتایی و گرم استفاده نمایید.
  • استفاده از کرم پودر مناسب: در فصل زمستان که پوستتان خشک تر از فصول دیگر خواهد شد بهتر است از زیرساز و کرم پودرهای آبرسان استفاده نمایید.
  • آرایش خود را تثبیت نمایید: اگر آرایش شما به شال و روسری و کلاهتان مالیده شده و خراب می شود بهتر است بجای استفاده از پنکیک های معمولی، از پنکیک های فشرده بر روی آرایش خود استفاده نمایید تا آرایش خود را ثابت نگه دارید.
  • خوب بخورید: فراموش نکنید که پوست شما یکی از اعضای بدن شماست. بنابراین برای داشتن پوستی خوب و سالم باید مراقب خوراک خود بوده و سعی کنید که همیشه پوست خود را تمیز و مرطوب نگه دارید.

 

منبع: Beauty Health Tip
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.