آرایش پوست های خشک در 5 مرحله

یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶

آرایش پوست های خشک در 5 مرحله:

    خشکی پوست ممکن است موقت بوده و یا همیشگی باشد و زمانی که با آن مواجه شدید باید برایش چاره ای بیندیشید. در زمان آرایش و زیباسازی صورت، ممکن است با نقاط خشک و زبر بر روی پوست خود مواجه شوید اما بجای رفع این نقص ممکن است به اشتباه آن را چند برابر نمایید. ما برای شما خبرهای خوبی داریم: با بکارگیری 5 ترفند زیر براحتی پوست خشک خود را آرایش نمایید.

  1. از مرطوب کننده ها استفاده نمایید

اولین قدم برای داشتن یک آرایش مناسب و ماندگار استفاده از مرطوب کننده بر روی پوست می باشد. ابتدا پوست خود را با شوینده های مناسب برای پوست خشک تمیز کرده و سپس از یک مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید. 3 تا 5 دقیقه صبر کرده و سپس شروع به آرایش نمایید. آرایشگران و کارشناسان در این زمینه، استفاده از یک پرایمر مناسب بعد از مرطوب کننده را به شدت توصیه می نمایند. یک لایه پرایمر باعث محافظت از پوست و استفاده آسانتر مواد آرایشی بر روی پوست خواهد شد.

  1. استفاده از زیرساز کِرِمی

مناسب ترین زیرساز و کانسیلر برای پوست های خشک، انواع کِرِمی آن می باشد. برخلاف پوست های چرب که بهتر است از زیرسازهای پودری استفاده نمایند، کرم پودرها و کانسیلرهای مایع بهترین گزینه برای زیرسازی آرایش روی پوست های خشک می باشند. به خاطر داشته باشید که کرم پودر شما قبل از استفاده باید به دمای محیط اطراف رسیده باشد. دقت کنید که برای استفاده از کرم پودر و کانسیلر بجای انگشت از براش مناسب خود استفاده نمایید. کرم پودر را با فشار کم و به طور ملایم روی پوست خود پخش نمایید.

  1. از رژگونه و سایه های چشم کِرِمی استفاده نمایید

در هنگام آرایش باید سعی کنید از موادی استفاده نمایید تا معایب صورت را کمتر نشان دهد. بنابراین برای پوست های خشک، بجای استفاده از رژگونه و سایه های پودری که باعث نمایان شدن بیشتر خطوط و چروک می گردد، استفاده از انواع کِرِمی آن توصیه می شود. استخوان گونه را با استفاده از رژگونه های صورتی ملایم، طلایی یا برنز برجسته تر نشان دهید اما اگر اطراف چشم خود خط و یا چروک دارید از مصرف سایه های متالیک پرهیز کرده چراکه باعث تشدید خطوط می شوند. برای استفاده از رژگونه و سایه حتما از براش های مناسب خود استفاده کرده و هرگز با انگشتان این کار را انجام ندهید.

  1. پایان و تثبیت

تنها زمان مناسب برای استفاده از پنکیک روی پوست های خشک در انتهای آرایش قبل از استفاده از ریمل و آرایش ابروست. با استفاده از یک براش بزرگ و نرم مقداری از پودر نرم را بر روی پوست خود استفاده نموده تا با ایجاد لایه ای سبک، آرایش خود را تثبیت نمایید. برای پوست های خشک استفاده از پودرهای آبرسان بسیار توصیه می شود. نگران چگونگی انتخاب درست این مواد نباشید چراکه کمپانی های سازنده این مواد، آن ها را با عنوان تمام مشخصات و موارد استفاده در اختیار شما قرار داده اند.

  1. از خط چشم های مایع استفاده نمایید.

کارشناسان زیبایی استفاده از خط چشم های مایع را برای پوست های خشک توصیه می نمایند چراکه خط چشمهای مدادی باعث پوسته شدن و پدیدار شدن خطوط بر روی پوست خشک می شوند.

و اما درباره ریمل، باید گفت که توصیه می شود هر 3 ماه یکبار آن را عوض کنید چراکه گلوله گلوله شده و آلوده نیز می شود. از ریمل های ضدآب با احتیاط استفاده نمایید چراکه بعضی از آن ها باعث خشکی مژه ها می شوند. برس ریمل را به آرامی روی مژه ها از نزدیک انتهای مژه تا ابتدای آن بکشید. یک لایه نازک از ریمل برای شما کارساز خواهد بود.

قبل از خواب حتما ریمل را از روی مژه های خود پاک کنید. بعضی افراد با پاک کننده های مخصوص چشم و برخی با استفاده از چند قطره روغن معدنی و یا زیتون ریمل خود را پاک می کنند. مقداری از مواد پاک کننده را بر روی پد کتان ریخته و آن را به آرامی بر روی مژه ها و پلک گذاشته و پاک کنید.

 

 

منبع: www.health.howstuffworks.com
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.