روش‌های مختلف اپیلاسیون موهای زائد – قسمت دوم

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

        4. لیزر

لیزر موهای زائد گزینه ای دراز مدت است که شامل از بین رفتن ریشه موها با نور است. این گزینه می تواند دائمی باشد اما معمولاً فقط موها را کاهش می دهد و باعث ظریف تر و روشن تر شدن آن ها می شود. این روش در افرادی که موهای تیره دارند و پوست روشن تری دارند بهتر عمل می کند ، هرچند که لیزر رنگدانه را تشخیص می دهد. این بدان معنی است که موهای سفید یا بلوند را به طور موثری از بین نمی برد و می تواند پوست تیره را بسوزاند. لیزر موهای زائد به طور کلی حدود 6 تا 12 جلسه برای نتایج مطلوب طول می کشد. و به لطف فناوری ، اکنون گزینه راحتتری برای انجام لیزر موهای زائد در خانه وجود دارد.

چه مدت طول می‌کشد تا موهای زائد شما مجددا رشد کنند؟

این بستگی به سرعت رشد موهای شما دارد اما معمولا هر 3 الی 6 ماه باید مجددا لیزر را انجام دهید.

5. الکترولیز

الکترولیز تنها فرم تأیید شده توسط FDA برای رفع موی دائمی است. این روش با از بین بردن ریشه هر مو در فولیکول با جریان الکتریکی کار می کند. و در حالی که لیزر موهای زائد همیشه بهترین گزینه برای انواع خاصی از مو یا پوست نیست ، الکترولیز می تواند برای هر نوع پوست و مویی کار کند. با این حال ، از آنجا که این نوع از بین بردن به طور همزمان فقط ریشه یک مو را از بین می‌برد ، انجام آن می تواند بسیار طولانی تر (15 تا 30 جلسه) طول بکشد. بنابراین در مناطق کوچکتر مانند صورت یا خط بیکینی نسبت به مناطق بزرگتر مانند بازوها یا پاها نتایج سریعتری خواهید دید.

نکاتی که در مورد این روش وجود دارد این است که الکترولیز بسته به آستانه تحمل درد شما میتواند درد کم یا متوسطی داشته باشد اما معمولا میزان درد آن از لیزر بیشتر است.
در مورد دائمی بودن این روش باید بگوییم که اگر تمام جلسات آن‌را بطور منظم بروید بعد از تقریبا 30 جلسه می‌تواند دائمی باشد اما طی استفاده از این روش نباید موقتا از روش‌های دیگر استفاده کنید.
از آنجایی که الکترولیز فولیکول‌های موها را از بین میبرد ممکن است پس از انجام آن نقاط قرمز و متورمی را روی پوست خود مشاهده کنید.

6. ترمولیز

تجزیه حرارتی یا ترمولیز یک تجزیه شیمیایی است که در اثر گرما ایجاد می شود. در این روش یک جریان متناوب گرمایی به ریشه موها وارد میشود که باعث تجزیه سلول‌های مو شده و آن‌ها را ازبین می‌برد. ترمولیز برای موهای زائد سطحی مناسب‌تر است زیرا برای جلوگیری از تخریب سلول‌ها در اثر حرارت به سطوح عمقی پوست نفوذ نمی‌کند.

در آخر توجه داشته باشید که انجام لیزر و الکترولیز برای خانم‌های باردار خطرناک بوده ولی استفاده از ترمولیز برای خانم‌های باردار مجاز است زیرا در آن از هیچ‌گونه جریان الکتریکی استفاده نمی‌شود.
همچنین رعایت فاصله بین جلسات در روش‌های فوق الزامی است زیرا این زمان استاندارد به پوست شما اجازه می‌دهد تا خودش را ترمیم کرده و برای اپیلاسیون مجدد آماده شود.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.