مینیمال هایی برای مراقبت روتین از پوست

یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

مراقبت از پوست کار دشواری نیست اگر یک چک لیست صحیح و محصولات مناسب پوست خود را داشته باشید. اکثر خانم ها در دوران نوجوانی صرفا با شستشوی روزانه پوست شاداب و سالمی داشتند اما با بالا رفتن سن موارد بیشتری را باید به مراقبت از پوست خود اضافه کنید زیرا پوست شما آن شادابی دوران نوجوانی را نخواهد داشت.

امروزه محصولات زیادی از قبیل روغن‌ها، سرم‌ها، تونرها و غیره برای مراقبت از پوست تولید شده اند که بهتر است برای انتخاب آن‌ها آزمون و خطا نکنید زیرا ضمن اینکه هزینه شما به هدر می‌رود ممکن است محصولی که با پوستتان سازگاری ندارد شما را دچار حساسیت پوستی کند.

در این مطلب چند مورد از موارد روتین مراقبت از پوست را برای شما لیست کرده ایم:

مرحله اول:

صبح، به صورت خود آب گرم بپاشید یا اگر احساس چربی زیادی روی صورت خود دارید با یک فوم پاک کننده ملایم متناسب با نوع پوستتان صورت خود را بشویید.

مرحله دوم:

از تونرهای متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید، تونرها حاوی آنتی اکسیدان‌ها، مشتقات ویتامین B، و حتی اسیدهای تسکین دهنده هستند و هر نوع تونر برای نوع متفاوتی از پوست در نظر گرفته شده است.

تونرهای برپایه الکل با سلب کردن روغنهای محافظ منجر به خشک شدن بیش از حد پوست می‌شوند و تونرهای بر پایه آب عامل خوبی برای جذب مواد فعال در پوست هستند. بنابراین تونری که انتخاب میکنید بهتر است فاقد الکل باشد.

مرحله سوم: استفاده از سرم‌های آنتی اکسیدان

سرم های آنتی اکسیدان حاوی مواد مغذی بوده و انواع مختلفی با خاصیت ضد التهاب،  خنثی سازی آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های زیست محیطی دارد. بنابراین با توجه به مشکل پوستی که دارید می‌توانید انواع آن‌ها را بصورت روزانه استفاده کنید.

مرحله چهارم: کرم‌های دورچشم

بنابر گفته متخصصان پوست از بعد 20 سالگی بهتر است هر شب از کرم دور چشم استفاه کنید زیرا کرم‌های دورچشم باعث حفظ سلامتی و ضخامت پوست پلک شده و از ایجاد چین و چروک و افتادگی پیشگیری می‌کند. برای حصول نتیجه بهتر از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید.

مرحله پنجم: استفاده از مرطوب کننده

بله ، همه افراد به یک مرطوب کننده نیاز دارند ، حتی اگر پوست چربی داشته باشید. به گفته متخصصان: "حتی اگر بدن شما دارای سیستم طبیعی خود باشد از غده هایی که روغن یا سبوم را ترشح می کنند برای ایجاد پوشش محافظ در برابر شرایط سخت و عفونت های خارجی استفاده می کنند، اما اکثر ما بعد از آسیبی که خورشید ، آب و هوا و مواد شیمیایی مضر به پوستمان وارد می‌کند نیاز به هیدراتاسیون اضافی داریم.

مرحله ششم: استفاده از ضد آفتاب ها

استفاده روزانه از ضد آفتاب موضوع تکراری است که همه جا آنرا شنیده اید. اما موضوع مهم این است که هیچ گاه نباید از مرطوب کننده قبل از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا جذب و تاثیر ضد آفتاب را به‌شدت کاهش می‌دهد. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که ضد آفتاب های معدنی این‌گونه نیستند و این در مورد ضد آفتاب‌های شیمیایی صدق می‌کند.

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.