چگونه بدن زیباتری داشته باشیم؟

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

وقتی شما زیبا بنظر برسید احساس زیبایی نیز خواهید داشت و هر زمان احساس زیبایی داشته باشید قطعا زیبا بنظر می‌رسید!

همه ما مطالب زیادی را درباره ورزش کردن، از بین بردن چربی اضافه شکم و پهلوها و مواردی از این قبیل خوانده و شنبده ایم اما هم اکنون میخواهیم درباره موضوع دیگری صحبت کنیم و آن حفاظت از زیبایی پوست بدنمان است.
پوست بدن نیز همانند پوست دست و صورت نیاز به مراقبت دارد و ممکن است دچار مشکلاتی مثل ترک های پوستی، خشکی پوست، لک و مسائل دیگری از این قبیل شود. بنابراین این نکته حائز اهمیت است که کرم ها و لوسیون های بدن را بشناسیم و بدانیم کدام‌یک برای ما مناسب هستند.

رطوبت رسانی و محافظت از بدن

زمانی که در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب قرار می‌گیرید حتما از ضد آفتاب های مناسب استفاده کنید. دقت کنید که پوست گردن، پشت گوش‌ها و دست ها بسیار حساس هستند و می‌توانید از ضد آفتاب های بی‌رنگ استفاده کنید تا به راحتی جذب پوستتان شده و اثری بر جای نگذارند.

استفاده از لوسیون بدن ضروری است.

پوست خشک و بی رنگ اصلا زیبا نیست، بنابراین به یاد داشته باشید که هر روز بخصوص بعد از استحمام از لوسیون بدن مرطوب کننده استفاده کنید. ممکن است پوست بدن شما به لوسیون بدن یا روغن بدن پاسخ بهتری نشان دهد بنابراین سعی کنید انواع مختلف محصولات را روی پوست خود امتحان کنید. روی نواحی خشک تر مانند سر زانوها یا آرنج ها تمرکز بیشتری به خرج دهید و در صورت لزوم از پماد های نرم کننده قوی‌تر و کرم‌های ویتامینه روی آن‌ها استفاده کنید.

آب بیشتری بنوشید.

درباره اهمیت نوشیدن آب در حفاظت از رطوبت طبیعی پوست قبلا مطالب زیادی منتشر کرده ایم. نوشیدن آب علاوه بر زیبایی بر افزایش عملکرد مغز، ماهیچه ها و سایر اندام های بدن نیز موثر است.

پوست بدن خود را پاکسازی کنید

اسکراب باعث لایه برداری پوست شما از سلول‌های مرده می‌شود. برای این کار انواع مختلفی از اسکراب‌های طبیعی وجود دارد به عنوان مثال می‌توانید از نک دریا یا شکر قهوه ای به همرا شامپو بدن خود و مقداری روغن گیاهی مثل روغن زیتون برای لایه برداری بدن خود استفاده کنید. استفاده مکرر از اسکراب‌ها همچنین باعث از بین بردن سلولیت و ترک‌های پوستی و آکنه ها می‌شود.

از ترکیباتی که با لیمو و یا جوش شیرین برای پاکسازی پوست صورت خود استفاده میکنید به خصوص در فصول گرم سال که بدن دائما تعریق می‌کند می‌توانید برای پوست بدن خود نیز استفاده کنید.

روغن‌های آرایشی

انواع مختلفی از روغن بدن در بازار وجود دارند که صرفا جنبه زیبایی دارند و از مواد براق کننده درون آن‌ها استفاده شده است. زمانی‌که می‌خواهید از لباس‌های باز برای مهمانی‌ها استفاده کنید می‌توانید از این روغن ها به میزان کمی در نواحی که از لباس بیرون است استفاده کنید و دقت کنید که قبل از پوشیدن لباس به خوبی جذب پوست شما شده باشد.

محافظت شبانه از پاها

سعی کنید تقریبا هر شب قبل از خواب پاهای خود را با آب‌گرم شسته و پس از خشک کردن با روغن های طبیعی یا کرم مخصوص پا ماساژ دهید. قطعا بعد از چند هفته تاثیر آن‌را خواهید دید.

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.