7 گام برای آرایش پوست های چرب

یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶

7 گام برای داشتن آرایش مناسب روی  پوست های چرب:

    اغلب کسانی که پوست چرب دارند با مشکلات زیادی در آرایش، از قبیل کم  رنگ و پخش شدن آرایش، ذوب شدن و ناپدید شدن آن روی پوست و باز بودن منافذ مواجه هستند. خوشبختانه امروزه با ترفندهایی که در مورد آرایش انواع پوست وجود دارد، نه تنها صاحبان پوست چرب را از شرّ برق حاصل از چربی روی پوست نجات می دهد بلکه چربی پوست آن ها را نیز کنترل می کند.

  1. آماده سازی پوست قبل از آرایش :

آماده سازی پوست قبل از آرایش بسیار مهم است. آبرسانی به پوست (حتی در مورد پوست های چرب) و استفاده از یک پرایمر با چربی کنترل شده و مات، اولین اقدام برای دوام بخشیدن به آرایش می باشد. نوع مرطوب کننده ای که قبل از آرایش مصرف می کنید بسیار مهم است. اغلب کسانی که پوست چرب دارند بر این باورند که مرطوب کننده ها باعث چرب تر شدن پوستشان می شود، بنابراین از مصرف آن ها پرهیز می کنند. در صورتیکه، منافذ پوست شما برای جبران کم آبی پوست ناچار به تولید مقدار زیادی چربی هستند. زمانی که به پوست آبرسانی کنید، چربی آن کنترل شده و آرایش آن راحت تر و بهتر خواهد بود. آبرسانی به پوست سبب بسته شدن منفذهای پوست و شاداب تر شدن آن می گردد. یک مرطوب کننده مناسب پوست چرب، باید سبک، فاقد چربی و مات کننده بوده و برق روی پوست را کاهش دهد. همیشه یک لایه نازک از یک مرطوب کننده سبک را روی پوست استفاده نمایید. مرطوب کننده مات کننده کمک خوبی به جذب چربی های زائد روی پوست می نمایند. برای محافظت بالاتر از پوست می توان از مرطوب کننده های حاوی SPF نیز استفاده کرد.

استفاده از پرایمر قبل از آرایش علاوه بر آبرسانی به پوست و کمک به استفاده راحت تر مواد آرایشی بر روی آن، با ایجاد لایه ای بین پوست و مواد آرایشی از نفوذ این مواد به داخل منافذ پوست جلوگیری کرده و باعث دوام آرایش می شود.

در هنگام انتخاب پرایمر توجه داشته باشید که پرایمرهایی که ترکیبات سیلیکونی دارند را انتخاب ننمایید چرا که پوست های چرب بسیار حساس هستند  و مواد سیلیکونی باعث ایجاد حساسیت در این نوع پوست ها می شود. سعی کنید در ترکیبات پرایمر انتخابی، سالیسیلیک اسید استفاده شده باشد که از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می نماید.

نکته: قبل از آرایش پوست خود را با تونر تمیز کنید چرا که استفاده از تونر سبب می شود که چربی های اضافه از روی پوست شما پاک شود ولی چربی های مورد نیاز پوست روی آن باقی بماند و پوست شما  با خشکی مواجه نشود. بهترین راه برای خلاصی از چربی های اضافه پوست این است که مقداری از پرایمر را روی کرم زیرساز آرایش خود در قسمت هایی که چرب است و براق شده به صورت ضربه ای با انگشت استفاده نمایید. خواهید دید که چربی ها بسرعت جذب شده و محو می شوند.

پرایمرها به صورت مایع ژله ای و گاهی بصورت اسپری موجود می باشند. قبل از آرایش پوست صورت خود را با لایه ای از پرایمر مناسب آن، پوشانده و سپس از کرم پودر مناسب پوست خود استفاده نمایید.

  1. انتخاب زیرساز (کرم پودر) مناسب:

انتخاب زیرساز مناسب برای پوست های چرب نیازمند دقت بیشتری است. اغلب زیرسازها بر روی پوست های چرب به سرعت ذوب شده و نیازمند ثابت کننده هستند. برای حل این مشکل، بهتر است از زیرساز های پودری (پنکیک) استفاده شود. این نوع زیرساز برق اضافه حاصل از چربی روی پوست را کاهش داده و احساس سنگینی روی پوست ایجاد نمی نماید. اما اگر مایل به استفاده از زیرسازهای مایع هستید، کرم پودری را انتخاب کنید که فرمولاسیون آن بر پایۀ آب بوده و اصطلاحا آبرسان باشد و یا به شکل کرم موس بوده و هر دو پس از استفاده مات شوند و حتما بر روی آن پنکیک (پودر) استفاده نمایید.

دقت کنید که در ترکیبات کرم پودر انتخابیتان، همانند آنچه در قسمت پرایمر گفته شد، ترکیبات سیلیس استفاده شده باشد چراکه کنترل کننده چربی پوست می باشد. ضمنا بهتر است که کرم پودر شما حاوی ترکیبات ضدجوش و آلرژی نیز باشد.

از انتخاب کرم هایی که عبارت "درخشان کننده" "luminous" بر روی آن ها درج شده است برای استفاده بر روی پوست های چرب، خودداری نمایید.

  1. استفاده مداوم از پنکیک:

پنکیک ها دوستان خوبی برای صاحبان پوست چرب می باشند. استفاده از پنکیک به شما کمک می کند تا از شر برق حاصل از چربی روی پوست خود خلاص شده و آرایشی ثابت داشته باشید. البته بسیاری از خانم ها در انتخاب نوع پنکیک خود دچار سردرگمی می شوند. اینکه شما از پنکیک فشرده استفاده کنید یا معمولی، هردو برای پوست های چرب مناسب هستند اما پنکیک های غیرفشرده مقدار بیشتری از چربی روی پوست شما را جذب می کنند. از مصرف پنکیک هایی که براق و درخشان هستند خودداری نمایید چرا که پوست شما را چرب تر نشان می دهند.

نکته: بهتر است برای خلاصی از شر چربی های اضافه پوستتان از کاغذهای آرایشی بلاتر استفاده نمایید چراکه چربی پوست شما را بدون آسیب رساندن به آرایشتان، جذب می کنند.

  1. استفاده از رژگونه های مات:

زمانیکه شما صاحب پوستی چرب هستید، مانند یک توپ دیسکوی درحال حرکت، آماده برای درخشیدن تمام وقت می باشید. بنابراین، سعی کنید از رژگونه های مات بجای رژگونه های براق استفاده نمایید. از آنجائیکه آرایش بر روی پوست های چرب مستعد ذوب شدن و محو گشتن می باشد، استفاده از رژگونه های پودری را جایگزین رژگونه های کِرِمی نمایید و اگر از رژگونه کِرِمی استفاده نمودید آن را با فیکساتور ثابت کنید.

  1. استفاده از مواد آرایشی با ترکیبات مواد معدنی:

مواد معدنی موجود در ترکیبات آرایشی برای پوست های چرب بسیار مفید است. از آنجائیکه این مواد فاقد چربی هستند، مانع رشد باکتریها بر روی پوست شده و برای پوست های چرب ایده آل می باشند. از مهمترین مواد معدنی موجود در مواد آرایشی می توان از اکسید زینک و دی اکسید تیتانیوم نام برد. هردوی این مواد همانند یک ضدآفتاب طبیعی بر روی پوست چرب شما عمل کرده و با ایجاد لایه محافظتی ضخیم، از پوست شما مراقبت می نمایند. از زینک علاوه بر این، می توان بعنوان یک آنتی اکسیدان مهم نیز نام برد که از اکسیده شدن آرایش جلوگیری کرده و باعث دوام آن می شود.

  1. پرهیز از آرایش لایه لایه و سنگین:

پوست های چرب پایۀ مناسبی برای آرایش نیستند و اگر آن را با لایه های زیادی از آرایش بپوشانید، آرایش شما ذوب شده و دوام نخواهد داشت. پس سعی کنید لایه های کمتری روی پوست خود استفاده نمایید. بمنظور کم کردن لایه ها می توان بجای استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب و کرم پودر به طور جداگانه، از یک مرطوب کنندۀ رنگی حاوی SPF استفاده نمایید.

  1. استفاده از پاک کننده های آرایشی فاقد چربی

برای سهولت در آرایش و گرفتن نتیجۀ مطلوب، داشتن پوستی خوش فرم از نوع آن مهمتر است و پوست های چرب از این قاعده مستثنی نیستند. بدین منظور قبل از آرایش پاک کردن صورت بوسیله پاک کننده ها و تونرهای فاقد چربی توصیه می شود.

از داشتن پوست چرب اصلا نگران نباشید چراکه کسانی که پوست چرب دارند جوانی طولانی مدت خواهند داشت. بهترین شگرد برای اینکار پوشاندن آن با آرایش است.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: www.stylecraze.com
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.