راهکارهایی آسان برای برنزه شدن

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸

داشتن بدنی برنزه و درخشان در فرهنگ غرب به عنوان یک جذابیت فیزیکی جلب توجه کننده به شمار می‌رود اما بدست آوردن چنین ظاهر زیبایی اگر از راه درست انجام نشود ممکن است آسیب رسان باشد. گزینه های زیادی برای برنزه شدن سریع وجود دارد. استفاده از لوسیون ها و اسپری های مناسب خطر ابتلا به سرطان‌های پوستی را کاهش می‌دهد. بهتر است قبل از برنزه شدن اطلاعات دقیقی از مضرات اشعه UV برای پوستتان و همچنین راههای کم خطر تر برای برنزه شدن داشته باشید. در این مطلب ما مواردی را برای برنزه شدن کم خطر و سریع‌تر مورد بررسی قرار داده ایم.

  1. یک لوسیون یا روغن بدن با spf  پایین تهیه کنید.

درست است که شما آفتاب میگیرید تا رنگ بدن خود را تیره کنید اما از طرفی باید توجه کنید که اشعه های مضر آفتاب به بدن شما صدمه وارد نکند. روغن بدن، لوسیون، اسپری یا هر سبک دیگری از کرم های برنزه کننده که استفاده می‌کنید حتما دقت کنید که حداقل دارای Spf15 باشند.

بهتر است از اسپری یا روغن استفاده کنید زیرا در بافت خود آب دارند که از خشک شدن رطوبت طبیعی پوست شما جلوگیری می‌کند، ابتدا اسپری را کف دستان خود بمالید سپس روی پوست بدن خود بکشید.
اگر لب‌های خشک و حساسی دارید، قبل از آفتاب گرفتن حتما از یک بالم لب با
Spf15 استفاده کنید.

  1. از مقدار کمی روغن طبیعی روی پوست خود استفاده کنید.

روغن های طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند نور خورشید را جذب بدن شما کرده و یک درخشندگی طلایی یا زیتونی زیبا به پوست شما بدهند. قبل از آفتاب گرفتن میتوانید بدن خود را به این روغن های طبیعی آغشته کرده و پس از آفتاب گرفتن بدن خود را بشویید. برخی از این محصولات طبیعی عبارتند از:
 

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن فندق
  • روغن آووکادو
  • روغن جوانه گندم
  • روغن آفتابگردان
  • روغن کنجد
  • عصاره چای سبز
  1. مرتبا بدن خود را پشت و رو کنید.

مانند یک کباب داغ داخل یک تابه پر روغن! شما باید دائما بدن خود را پشت و رو کنید تا آفتاب بصورت یکسان به تمام قسمت‌های بدنتان برسد. همچنین به پهلوی راست و چپ خود بخوابید تا بدنتان دو رنگ نشود و تمام قسمت ها بطور یکسان برنز شود. دست‌ها و پاهای خود را مرتبا بلند کنید تا قسمت پشتی آن نیز رنگ بگیرد.

  1. ساعت قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور آفتاب باید بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر باشد.

اگرچه متخصصان پوست توصیه می‌کنند که در ساعات اوج تابش مستقیم نور خورشید در معرض نور آفتاب قرار نگیرید اما اگر می‌خواهید به برنزه شدن خود سرعت ببخشید بهتر است  این ساعات را برای آفتاب گرفتن انتخاب کنید.

  1. سعی کنید در مکانی آفتاب بگیرید که نزدیک به استخر، دریاچه یا رودخانه است.

از آنجایی که آب منعکس کننده نور خورشید است. قرار گرفتن یا نزدیک شدن به آب کمک خواهد کرد تا نور خورشید بیشتری جذب پوست شما شود. در بعضی استخرهای روباز امکان این وجود دارد که در جسمی شناور روی آب قرار بگیرید که این ایده برای آفتاب گرفتن عالی است.

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.