نحوۀ تعیین تصحیح کننده های رنگ پوست (کالر کارکتورها)

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

کالر کارکتورها نوعی کانسیلر هستند که لکه های سرسخت مانند قرمزی ها، دایره های سیاه و غیره را می پوشاند و حذف می کند که فونداسیون ها و کرم پودر ها آنها را نمی توانند بپوشانند. قبل از اینکه آرایش کنید و برای اینکه رنگ پوست کاملا یکدست و مناسبی پیدا کنید، از کالر کارکتورها استفاده کنید.

چرخۀ رنگ لوازم آرایشی

انتخاب یک کالر کارکتور آسان است. برای خنثی کردن یک رنگ و حذف آن از رنگ کاملا مخالف آن در چرخۀ رنگ استفاده کنید. چرخۀ رنگ را می توانید در عکس زیر ببینید.

چرخه رنگ

 

چگونه از کانسیلرهای کالر کارکتور به طور صحیح استفاده کنیم؟

 

برای استفاده حرفه ای از کالر کارکتور، ابتدا پرایمر یا کرم پودر یا کرم مرطوب کنندۀ خود را بزنید. به این ترتیب لازم نیست به میزان زیادی از کالر کارکتورها استفاده کنید. همچنین هدف از کالر کارکتورها پوشاندن یک تاتو یا کبودی نیست بلکه این رنگها تنها برای حذف سایه هایی در پوست مورد استفاده قرار میگیرند. بنابراین آنها را به میزان کم و به آرامی با نوک انگشت روی پوست بزنید. گرمای پوست شما باعث مخلوط شدن آنها با رنگ پوست شما می شوند. در نهایت باید مطمئن شوید که کالر کارکتوری با رنگ صحیح برای هر لکه یا رنگ انتخاب کرده اید.

مثلا اگر پوست سفید و رنگ پریده ای دارید، بهتر است که از کم رنگ ترین رنگهای طیف صورتی، زرد، سبز یا بنفش استفاده کنید. اگر پوست شما متوسط یا زیتونی است، رنگهایی که انتخاب می کنید باید از رنگهایی که افرادی با پوست سفید استفاده می کنند، باید کمی پررنگ تر باشد. ، اگر فردی با پوست سفید و رنگ پریده از رنگ صورتی روشن برای زیر چشم های خود استفاده می کند، رنگ پوست های تیره تر باید از رنگ مایه های نارنجی هلویی استفاده کنند. این قاعده برای رنگ های سبز و زرد و بنفش هم صادق است.

از یک صورتی کم رنگ دور چشم ها و دور دهان خود برای پوشاندن سایه های تیره تر استفاده کنید. از یک سبز کم رنگ دور سوراخ بینی و چانه استفاده کنید تا قرمزی ها را بپوشانید. از یک کالر کارکتور یاسی رنگ روی چانه ها استفاده کنید و هر نوع تن زرد رنگ را به وسیلۀ آن خنثی کنید.

پوست های متوسط

یک رنگ هلویی زیر چشم ها بزنید. قرمزی های روی گونه و دور بینی و روی چانه را با یک کالر کارکتور سبز رنگ با رنگی متوسط و نه خیلی تیره بپوشانید. تن های زرد دور پیشانی و آرواره را با رنگ بنفش متوسط و سیاهی های دور دهان را با یک روشن کنندۀ زرد گم رنگ بپوشانید.

کانسیلر پیشنهادی افق 24 با رنگ هلویی و دارای خاصیت ضد آب

پوست های تیره

دور بینی از یک بنفش لاوندر برای از بین بردن زردی ها استفاده کنید. یک سبز روشن در راستای بالای ابروها، پایین بینی و طرفین لب ها به کار ببرید و سایه های تیره را با رنگ هلویی نارنجی پررنگ بپوشانید.

کانسیلر پیشنهادی افق 24 مناسب برای پوشاندن گودی و تیرگی زیر چشم‌ها

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.