تن پوست خود را به دو روش آسان تعیین کنید

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

برای انتخاب رنگ مناسب لوازم آرایشی ابتدا رنگ تُن پوست خود انتخاب کنید.

  1. رنگ ظاهر پوست خود را تعیین کنید.
  2. رنگ زمینۀ پوست خود را تعیین کنید.

با یافتن تن پوست صحیح خود می توانید به آسانی لوازم آرایشی مناسب پوست خود را انتخاب کنید و از آرایش طبیعی لذت ببرید. از روی عکس زیر می توانید شبیه ترین رنگ به رنگ پوست خود را پیدا کنید ولی همچنان در ادامۀ مقاله با ما باشید.

تن پوست افراد

گام اول: رنگ ظاهر پوست خود را تعیین کنید.

تن های بور و بی رنگ (فِیر)

اگر پوست شما بور یا به سفیدی چینی باشد، شما در زیر تابش نور خورشید به آسانی می سوزید. ممکن است خیلی بلوند باشید و چشم های روشن داشته باشید یا موی تیره و رنگ پوست چینی داشته باشید.

تن های رنگ روشن (لایت)

اگر پوست شما رنگ پریده است، به آسانی میسوزید و پوست شما حالت آفتاب سوختگی پیدا می کند و متمایل به قهوه ای روشن می شود، شما پوست روشن دارید. ممکن است در زمستان کاملا رنگ پریده و در تابستان پوست سالم درخشانی داشته باشید.

تن های متوسط

تن پوست شما متوسط است و در معرض خورشید رنگ پوست شما متمایل به قهوه ای روشن می شود.

تُن های پوست قهوه ای رنگ (تَن)

پوست شما تیره تر است، احتمالا از نژادهای مدیترانه ای هستید و به آسانی پوست شما در معرض آفتاب تیره می شود.

تن های پوست تیره

رنگ پوست شما به طور مشخصی تیره است و شما به راحتی تیره تر می شوید. نژادهای آفریقایی- آمریکایی، لاتین یا هندی این رنگ پوست را دارند.

گام دوم: رنگ زمینۀ پوست خود را تعیین کنید.

شما چهرۀ خود را هر روز در آینه می بینید، پس چرا یافتن بهترین و مناسب ترین رنگ کرم پودر انقدر سخت است؟ علت احتمالا این است که شما رنگ زمینۀ پوست خود را به خوبی تشخیص نداده اید.

رنگ زمینه ها بسیار نامحسوس هستند اما نحوۀ صحیح تشخیص و تعیین آن تفاوت زیادی در انطباق کرم پودر با رنگ پوست طبیعیتان برای شما ایجاد می کند.

روش اول: تست نور طبیعی

در نور طبیعی به رنگ رگهای خود در قسمت داخلی مچ خود نگاه کنید. اگر رنگ رگهای شما

سبز باشد- زمینۀ پوست شما زرد یا گرم است.

آبی باشد- زمینۀ پوست شما آبی یا صورتی یا سرد است.

بنفش باشد یا آبی و سبز قابل تشخیص نباشند- رنگ زمینۀ پوست شما بژ یا خنثی است.

تست کاغذ

صورت خود را کاملا بشویید و خشک کنید. در نور طبیعی جلوی آینه بایستید و یک تکه کاغذ سفید را روبروی صورت خود بگیرید. اگر در مقایسه با سفیدی کاغذ، رنگ پوست شما:

  • زرد/قرمز باشد- شما رنگ زمینۀ گرم یا زرد دارید.
  • آبی/صورتی باشد- شما رنگ زمینۀ آبی/صورتی یا سرد دارید.
  • بژ/قهوه ای باشد- شما رنگ زمینۀ بژ یا خنثی دارید.

این نکته مهم است که رنگ زمینۀ پوست شما در طول زندگی ثابت باقی می ماند و در اثر نور خورشید یا شرایط سرما و گرما تغییر نمی کند. یک بار که رنگ زمینۀ پوست خود را تشخیص دادید، قادر خواهید بود که رنگ لوازم آرایشی کاملا مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

برای ست کردن لباس و جواهر با رنگ پوست خود، ادامه مطلب را بخوانید.

نکات بیشتری در مورد تن های سرد

کسانی که پوست آنها تن های سرد دارد، معمولا چشم های روشن تر دارند. موی آنها معمولا بور است اما در بین کسانی با رنگ پوست قهوه ای و تیره هم گاهی این تن ها دیده می شود. پوست هایی با تن سرد، رنگ زمینۀ آبی یا صورتی دارند و جواهرات ساخته شده از نقره و لباسهایی به رنگ آبی، قرمز، صورتی، بنفش و ... که با رنگ سنگهای قیمتی قابل ست کردن هستند، برای آنها بهترین انتخاب است.

نکاتی بیشتر در مورد پوست هایی با تن متوازن یا خنثی

افرادی با تن های پوست خنثی می توانند هر رنگ چشم و مویی داشته باشند. رنگ زمینۀ آنها می تواند صورتی، زیتونی یا زرد باشد. این افراد می توانند هر رنگی را بپوشند و جواهرات طلا و نقره استفاده کنند.

نکات بیشتری در مورد تن های پوست گرم

افرادی با تن های گرم معمولا چشم های قهوه ای، سبز و فندقی دارند و رنگ موهای آنها سیاه، قهوه ای، قرمز، قهوه ای مایل به قرمز، بور یا بلوند می باشد. پوست هایی با تن گرم معمولا رنگ زمینۀ زیتونی، هلویی/زرد دارند و وسایل زینتی از جنس طلا وو لباس هایی به رنگ خاکی، قهوه ای، نارنجی، زرد، بژ، سبز روشن متمایل به زرد، کرم و خاکستری برای آنها انتخاب خوبی است.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.