طرز استفاده صحیح از رژ گونه

چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

رژ گونه یکی از آیتم های بسیار مهم آرایشی است زیرا درخششی از جوانی و شادابی روی گونه های شما ایجاد کرده و باعث سرحال به‌نظر رسیدن چهره شما می‌شود. با این حال شما با چالش استفاده صحیح از رژ گونه مواجه خواهید بود زیرا انتخاب رنگ و بافت صحیح رژ گونه و تناسب آن با پایه رنگ پوست شما و همچنین تشخیص محل مناسب استفاده از رژگونه و چندین مورد دیگر در جلوه نهایی که بوجود می‌آورید تاثیر عمده ای دارد. با ما همراه باشید تا نحوه صحیح استفاده از رژگونه را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

طرز استفاده از رژگونه

  1. قبل از استفاده از رژ گونه زیرسازی کنید.

قبل از رژ گونه زدن ابتدا شما باید کرم پودر خود را استفاده کنید سپس کانسیلر را روی نواحی مورد نظر بزنید، همچنین اگر قصد استفاده از کانتور یا برنزر دارید حتما قبل از رژ گونه باید آن را روی صورت خود پخش کنید. فرض ما بر این است که آرایش چشم ابروی خود را هم انجام داده اید. این نکات از این نظر حائز اهمیت است که قبل از استفاده از رژ گونه ترکیب کلی چهره شما متعادل شود و تشخیص اینکه دقیقا کدام قسمت نیاز به رژگونه دارد آسان‌تر خواهد شد.

  1. نوبت به براش رژ گونه شما رسیده است.

براش رژگونه خود یا blush brush را بردارید و مقدار مناسبی از سایه گونه خود را به آن آغشته کنید. سپس با ضرباتی آهسته مقدار اضافی آن‌را بردارید. سپس می‌توانید بالای استخوان گونه خود رژ گونه بزنید و با حرکات دورانی آن‌را پخش کنید تا به‌خوبی ترکیب شود. دقت کنید که رژ گونه بالای برنزر یا کانتور شما و زیر هایلایتر دقیقا در قسمت میانی گونه قرار میگیرد و در انواع مختلف صورت‌های گرد، قلبی، مربع و... محل دقیق آن متفاوت است.

برای شناخت نوع چهره خود این مطلب را مطالعه کنید.

  1. استفاده از رژگونه متناسب با استخوان‌بندی چهره شما

چهره‌های بیضی: استخوان گونه خود را با لمس انگشتان خود پیدا کنید و با براش رژ گونه را کمی بالاتر از آن به صورت خطی افقی بکشید. دقت کنید که خط پایین نیاید زیرا بلندی طول چهره شما را بشتر جلوه می‌دهد.

چهره های قلبی شکل: باید رژ گونه یه طریقی استفاده شود که گوشه های تیز را پوشانده و به شک منحنی نزدیک کند، براش خود را روی استخوان گونه از بالای گوش تا گوشه خارجی چشم ها امتداد دهید. برآمدگی گونه خود را بصورت دورانی رژ گونه بزنید.

چهره های چهارگوش: رژ گونه خود را کمی پایین تر از استخوان گونه بزنید و به گوشه های بالایی پیشانی خود نیز کمی رژ گونه بزنید تا گوشه های صورتتان محو‌تر شود.

چهره‌های مثلثی یا سه گوش: براش را روی استخوان گونه ها قرار داده و بسمت بالا به طرف استخوان شقیقه ها با حرکات دورانی ترکیب کنید. مقدار کمی از رژ گونه را وسط استخوان پیشانی بزنید این کار باعث متعادلسازی عرض چهره از چانه تا پیشانی می‌شود.

چهره های بلند یا کشیده: براش را روی استخوان گونه های خود تا گوشه های خارجی چشم بکشید و بخوبی ترکیب کنید. مراقب باشید که رژ گونه شما از طول بینی پایین تر نرود و بصورت افقی کشید شود. حرکات دورانی را به سمت بالا سوق دهید.

رژگونه‌های پیشنهادی افق 24

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.