راهکارهایی برای داشتن ناخن های سالم‌تر

سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

امروزه سرم‌ها و ترکیبات متنوعی برای تقویت ناخن‌ها تولید شده است، اما قبل از خرید آن‌ها باید بررسی کنیم که مشکل ضعف ناخن های ما چیست. ممکن است علت آن مربوط به کمبود ویتامین یا استفاده از مواد و ترکیباتی باشد که ما از قدرت آسیب رسانی آن‌ها اطلاعات کافی نداریم.

با این تکنیک های ساده با ناخن های ضعیف و شکننده برای همیشه خداحافظی کنید. با ما همراه باشید.

ناخن های خود را بمدت طولانی در معرض رطوبت قرار ندهید

ناخن های خود را به مدت طولانی در معرض آب و رطوبت قرار ندهید.

قرار دادن ناخن های شما برای مدت طولاتی در معرض آب و رطوبت باعث نرم شدن لایه خارجی ناخن ها شده و آبرسانی بیش از حد به ناخن ها باعث جذب آب در سطح ناخن ها می‌شود. سپس آب جذب شده تبخیر شده و ناخن ها را سست و بی دوام می‌کند. برای جلوگیری از آسیب به ناخن های خود همیشه هنگام شستن ظروف از دستکش های پلاستیکی استفاده کنید و هنگام استحمام یا شستن دست‌ها از آب داغ استفاده نکنید.

سوهان ناخن مناسبی انتخاب کنید.

سوهان ناخن خشن و نامناسب می‌تواند باعث شکننده تر شدن ناخن های شما بشود بنابراین بعد از اینکه از ناخنگیر استفاده کردید از یک سوهان ناخن با جنس فیبری و نرم استفاده کنید تا سوهان های فلزی و خشن.
سوهان ناخن قدیمی به علت از بین رفتن سطح زیر رویی ممکن است به گوشه های ناخن شما آسیب بزند بنابراین هر چند سال یک‌بار سوهان ناخن جدیدی بخرید.

از مکمل های بیوتین استفاده کنید

از مکمل‌های بیوتین استفاده کنید.

بیوتین، یک ویتامین محلول در آب است که تنها مکمل موجود است که در حال حاضر از نظر علمی برای تقویت ناخن‌ها موثر است. این مکمل همچنین برای تقویت موها و درمان ریزش مو نیز تجویز می‌شود بنابراین استفاده از آن خالی از لطف نیست!
البته توصیه ما این است که قبل از مصرف هرگونه مکملی با پزشک خود مشورت نمایید، اما قرص های بیوتین هیچ گونه عوارض جانبی شناخته شده ای نداشته اند. ضمن استفاده از بیوتین به خاطر داشته باشید که شیر و تخم مرغ در رژیم روزانه شما تاثیر قابل توجهی در استحکام ناخن‌ها دارد و وجود لکه‌های سفید رنگ روی ناخن‌ها نشانه کمبود روی است.

ناخن های خود را از مواد شیمیایی حفاظت کنید.

ممکن است بسیاری از خانم ها این توصیه را دوست نداشته باشد اما بهتر از بدانید استفاده از استون و سایر مواد پاک کننده لاک با درصد بالای استون باعث خشکی و شکنندگی ناخن‌های شما شده و همچنین لاک های غیر استاندارد یا تاریخ مصرف گذشته به آسانی ناخن های شما را ضعیف و شکننده می‌کند. از روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن نارگیل برای تقویت ناخن‌های خود استفاده کنید و لاک‌هایی با کیفیت بالا و حداقل مواد شیمیایی آسیب رسان انتخاب کنید.

لاک‌های ناخن پیشنهادی افق 24

به طور مرتب ناخن‌های خود را کوتاه کنید.

هرچقدر ناخن‌های شما بلندتر باشند احتمال آسیب و شکستن آن‌ها بیشتر است همچنین از نظر بهداشتی نیز مشکلاتی بوجود خواهد آورد. اگر به یک اندازه بودن و زیبایی ناخن های خود اهمیت می‌دهید سعی کنید همیشه آن‌ها را کوتاه و تمیز نگه دارید و در صورتی که مرتب لاک میزنید هر از چند گاهی به ناخن های خود استراحت بدهید تا در اثر استفاده مداوم از لاک تغییر رنگ ندهد.

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.