راه های آسان برای ترمیم موهای آسیب دیده

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

آسیب موها چیزی فراتر از ایجاد شکاف در لایه بیرونی یا کوتیکول مو و دوشاخه شدن انتهای موها است. زمانی که کوتیکول مو باز می‌شود موهای شما در معرض آسیب و شکنندگی بیشتری قرار می‌گیرد. تمام این آسیب‌ها در نهایت موجب نازک شدن مو، ضعیف شدن ریشه و ایجاد جلوه ای وز و شکننده روی موهای شما می‌شود.

مراقبت از مو نیز مانند سایر موارد حفظ سلامتی دارای نکاتی است و شما نمیتوانید هر بلایی سر موهایتان بیاورید و بدون هیچ مراقبتی توقع داشته باشید که آن‌ها همیشه سالم و شفاف باشند!

نکته اول: اگر از رنگ مو استفاده می‌کنید سعی کنید رنگ موهای باکیفیت و فاقد آمونیاک را برای موهای خود تهیه کنید تا کمترین آسیب را به موها وارد کنند. رنگ های تیره تر را انتخاب کنید تا نیاز به دکلره و تجدید مکرر نداشته باشند. برای تجدید رنگ موهای خود حداقل 8 الی 10 هفته صبر کنید و پس از رنگ کردن موها از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و آب سرد برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.

روغن های طبیعی مو

نکته دوم: استفاده از روغن های طبیعی:

برای ترمیم موهای آسیب دیده از روغن زیتون استفاده کنید، این روغن طبیعی ضمن نرم کردن موها، آب رسانی عمیق به ساقه مو را نیز انجام می‌دهد.

روغن بادام، این روغن خوشبو نیز موها را نرم و لطیف می‌کند و وز موها را میگرد و بهتر است روی ساقه و انهای موها ماساژ داده شود.

روغن جوجوبا برای ترمیم آسیب های مو به طرز فوق العاده ای عمل می‌کند بهتر است این روغن را به موهای خود آغشته کنید و بمدت 30 دقیقه کلاه پلاستیکی روی سر خود بگذارید و سپس با شامپوی ملایم موها را شتشو دهید.

روغن هسته انگور را تهیه کنید و روی موهای خود ماساژ دهید تا جذب شود. بهتر است از روغن هسته انگوری که بصورت تخصصی برای استفاده روی موها تولید شده است استفاده کنید.

پیشنهاد افق 24 به شما: روغن موی هسته انگور سالرم

عوامل مخرب موها:

شانه زدن زیاد یکی از عوامل مخرب موها

شانه زدن بیش از حد باعث ایجاد اسطحکاک زیادی می‌شود اکثر شانه ها دارای دندانه هایی هستند که سر گرد و برجسته ای دارد و موجب شکسته شدن و دوشاخه شدن انتهای موها می‌شود. برس های بی کیفیت و ارزان قیمت قطعا آسیب‌ها و مشکلات مو را افزایش می‌دهد بنابراین در خرید برس مو نیز دقت لازم را به عمل آورید.

شامپو زدن بیش از حد به سر

شامپو زدن به منظور از بین بردن چربی اضافی و آلودگی از روی موها و کف سر صورت میگیرد اما اگر در این کار زیاده روی کنید کم کم سبوم یا روغن طبیعی پوست سر شما از بین می‌رود این سبوم برای حفاظت از کوتیکول یا لایه خارجی موهای شما استفاده می‌شود بنابراین موهای شما کم کم خشک و وز می‌شود.

استفاده از حالت دهنده های حرارتی

حرارت در هر صورت برای موهای شما آسیب زننده خواهد بود زیرا کوتیکول موی شما را باز کرده و تمام رطوبت بین آن را از بین می‌برد. همچنین انواع اتوی مو رطوبت طبیعی را از بین برده و نتیجه استفاده مکرر از آن‌ها موهایی مرده و خشک خواهد بود.

پیشنهاد افق 24 برای ترمیم موهای وز و آسیب دیده: روغن مو (ضد وِز) اچ اس

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.