پودرهای آرایشی مهمترین آیتم برای جلوه نهایی متناسب

سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷

بدون استفاده از پودرهای آرایشی قطعا آرایش کاملی نخواهید داشت. پودرهای آرایشی به چهره شما روح بخشیده و با محو کردن منافذ باز پوست باعث ایجاد بافتی صاف و یکدست روی پوست شما می‌شود.
یکی دیگر از موارد استفاده از پودرهای آرایشی برای فیکس کردن آرایش یا خشک کردن کانسیلر است. اگر میخواهید کرم پودر شما برای مدت طولانی ماندگاری داشته باشد حتما روی آن از پودرهای آرایشی سبک استفاده کنید.
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برای زیبایی چهره خود ارزش قائلید و به جلوه های مات علاقه دارید به هیچ عنوان از پودرهای آرایشی غافل نشوید.

hk,hu \,nv Hvhdad
انواع پودرهای آرایشی 


پودر شل یا loose powder
جلوه پوست را با یک بافت پراکنده و نرم بطور ملایمی درخشان می‌کند. اگر تمایل به طبیعی تر شدن دارید، از براش آرایشی یا اسفنج مخصوص پودر برای پخش کردن آن استفاده کنید.
پودر فشرده یا Pressed Powder
برای ست کردن آرایش و یک‌دست کردن جلوه صورت استفاده می‌شود و به آن پنکیک هم می‌گویند.
پودر خالص  Dewy 
پودری هیدراته و جوان کننده است که بدون هیچ زحمتی از براق شدن ناخواسته چهره جلوگیری می‌کند.
پودر مات کننده یا matte
برای مات کردن آرایش چهره و یک‌دست کردن جلوه صورت استفاده می‌شود.

طرز استفاده از پودرهای آرایشی
طرز استفاده از پودرهای آرایشی


قبل از هر کاری مطمئن شوید که کرم پودر و کانسیلر شما به خوبی جذب پوستتان شده است. اگر پوست بسیار چربی دارید که ذرات روغنی روی آن پیدا است قبل از استفاده از پودر با ضربات آرامی با دستمال کاغذی ذرات روغنی را پاک کنید.
به خاطر داشته باشید که برای ست کردن کانسیلر زیر چشم پودرهای شل گزین مناسب‌تری هستند زیرا از ایجاد خط و خطوط زیر چشم شما جلوگیری می‌کنند. برای استفاده از پودرهای شل زیر چشم‌ها بهتر است ابتدا با اسفنج‌های مخصوص استفاده از پودر مقدار کمی را روی پوست خود قرار داده و چند دقیقه زمان دهید و سپس با استفاده از براش آن را به خوبی زیر چشمان خود پخش کنید.
نکاتی برای پوست چرب
اگر پوست چرب یا مختلطی دارید که T صورت شما معمولا براق است روی این قسمت به مقدار کافی پودر بزنید و پخش کنید تا ثبات آرایش شما بالاتر برود.
نکاتی برای پوست خشک
اگر پوست خشکی دارید حتما دقت کنید که روی نواحی خشک پودر خیلی سبک و ملایمی بزنید تا چهره شما حالت کیکی پیدا نکند.
در انتهای آرایش زیر استخوان گونه خود را با پشت دست لمس کنید اگر احساس نرم و خشکی داشته باشد به شما تبریک می‌گوییم زیرا پودر آرایشی شما به خوبی ست شده است.
چند نکته دیگر...
شما همزمان فقط از یک نوع پدر میتوانید استفاده کنید مثلا اگر پنکیک میزنید نباید از پودر شل استفاده کنید و برعکس
پودرهای آرایشی برای ست کردم کرم روی قسمت های خاصی از صورت هستند و نباید آن‌را روی کل پوستتان پخش کنید.
اگر قصد بیرون بردن پودر آرایشی خود را دارید پنکیک یا پودرهای فشرده برای این‌کار مناسب‌ترند زیرا احتمال ریزش و پخش شدن آن‌ها درون کیف کمتر است.
حتما قبل از استفاده از پودرها، کرم مرطوب کننده، یا کرم پودر بزنید و اگر پوست شما خیلی خشک است از روغن های آرایشی استفاده کنید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.