ترفندهای زیبایی که هر خانمی باید بداند - قسمت دوم

جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷

12.    اگر میخواهید موهای خود را با اتوی مو یا بابلیس مجعد کنید حتما دقت کنید که موهای شما کاملا خشک باشند وبهتر است قبل از آن از اسپری های محافظت کننده مو در مقابل حرارت استفاده کنید تا کمترین آسیب را به موهای خود بزنید.
13.    اگر جوش زده اید و زمان زیادی برای از بین بردن آن ندارید حداقل کاری که میتوانید انجام دهید این است که آنرا دست کاری نکنید زیرا با این کار قرمز می شود و اثر قرمزی آن دیگر از بین نمیرود و قطعا روز شما را خراب خواهد کرد!
14.    برای از بین بردن لایه مرده روی پوست خود از یک لایه بردار مناسب استفاده کنید. اما این کار را به هفته ای دو بار محدود کنید چون استفاده بیشتر از اسکراب های لایه بردار موجب خشکی پوست شما خواهد شد. هر اسکرابی که برای پوست صورت خود استفاده میکنید باید چند درجه زبرتر از آن را برای پوست بدن خود استفاده نید. 

نخوه صحیح آرایش
15.    مدیر یک سالن زیبایی معروف میگوید همیشه پوست خود را قبل از خواب کاملا از آرایش پاک کنید زیرا در غیر اینصورت صبح بعد برای شما روز جالبی نخواهد بود!!!
16.    یک شامپوی بدون سولفات انتخاب کنید زیرا سولفات ها میتوانند باعث خشکی و زبری در موهای شما شوند.
17.    اگر پوست خیلی سفید یا بیرنگی دارید، در برنزه کردن خود احتیاط کنید زیرا این نوع پوست ها در مقابل نور خورشید بیشتر قرمز و بد رنگ میشوند تا برنزه!
18.    اگر موهای چربی دارید از نرم کننده زدن بطور مستقیم روی ریشه موهای خود پرهیز کنید و سعی کنید از زیر گوشهایتان تا نوک موها را به نرم کننده آغشته کنید.
19.    از شستن روزانه موهای خود و شامپو کردن آنها بپرهیزید. شامپو زدن دائمی باعث میشود پوست سر شما روغن بیشتری را برای جبران رطوبت از دست رفته تولید کند. با بستن موهای خود بصورت دم اسبی یا بافتن آن ها میتوانید از چرب شدن سریع موها جلوگیری کنید.
20.    به یاد داشته باشید که حداقا هفته ای یک مرتبه برس خود را برای عاری کردن از باکتری های احتمالی بشویید. برای این کار برس را در مخلوطی از آب گرم و صابون ملایم بچرخانید و در انتها آبکشی کنید.
21.    حداقل یکبار در سال لوازم آرایش خود را بررسی کنید و آنهایی که منقضی شده اند را دور بیاندازید. براش های خود را تمیز کنید و مطمئن شوید که میکروبها با پوشت شما تماس پیدا نخواند کرد.
 
22.    اگر اسیتون یا پدهای مخصوص پاک کردن لاک ناخن در دسترس ندارید. روی لاک قدیمی خود مجددا لاک بزنید و با دستمال کاغذی یا پنبه آنرا پاک کنید. لاک قدیمی شما نیز از بین خواهد رفت.
23.    در طول تابستان از ترمیم کننده های لب یا لیپ بالم هایی استفاده کنید که دارای spf هستند.
24.    در طول بهار و تابستان میتوانید محصولات آرایشی سنگین خود را با نمونه های سبکتر جابجا کنید.
25.    هرگز کرم پودرهای سنگین برای پوست خود انتخاب نکنید. برای گرفتن بهترین نتیجه کرم پودر سبک و مرطوب را با اسفنج مخصوص روی پوست خود بمالید.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.