درباره کانتورینگ صورت چه میدانید؟

جمعه ۷ دی ۱۳۹۷

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ روشی نوین در گریم و آرایش برای گودتر نشان دادن و برجسته تر نشان دادن بعضی قسمت‌های صورت است که در نهایت باعث ایجاد چهره ای بی عیب و نقص می‌شود.
کانتورینگ هر چهره ای بسته به نوع استخوان بندی صورت متفاوت است و در نهایت باید منجر به این شود که نقاط قوت چهره برجسته تر و پایین آن نقاط تیره تر شوند تا برجستگی را بیشتر جلوه دهند.
معمولا در کانتورینگ روی گونه ها، روی استخوان بینی، چانه و قسمت میانی پیشانی رنگ روشن و زیر استخوان گونه، دو طرف استخوان بینی، بالای پیشانی و زیر چانه را با رنگ تیره می‌پوشانند.
اما همیشه باید پهنای صورت را در نظر گرفت، معمولا اشخاصی که صورت‌ بسیار پهنی دارند باید دور تا دور صورتشان را تیره کنند تا کل چهره کوچک‌تر بنظر بیاید. و برعکس افرادیکه صورت بسیار باریکی دارند با استفاده درست از رنگ های روشن در دو طرف صورت میتواند چهره خود را کمی بازتر جلوه دهند.

کانتورینگ چیست
انتخاب رنگ صحیح و مناسب کانتورینگ مخصوص رنگ پوست شما
علاقه خانم‌ها نسبت به کانتور کردن و هایلایت کردن به این زودی ها از بین نمی رود. در حقیقت کانتور و هایلایت بخش ضروری آرایش شده است. هر چند، برای غیرحرفه ای ها، هنر کانتور و هایلایت کردن ممکن است کار سختی به نظر برسد زیرا انتخاب رنگ ها و تن های مناسب مختص پایه پوست خودمان کار سختی است. با تمرین کافی و انتخاب سایه های مناسب کانتورینگ، این روش شکل دهی و حجم دهی به صورت می تواند به آسانی به آرایش روزمرۀ شما اضافه شود. در اینجا بهترین نکات و ترفندها برای انتخاب صحیح رنگ کانتور در اختیار شما قرار می گیرد. 

حالت کانتور
حالت محصول کانتور خود را انتخاب کنید: کرمی یا پودری
برخی از افراد دوست دارند که با کانتور مایع یا کرمی آرایشی کنند، اما با وجود اینکه هر دو محصول مایع و پودری گزینه های خوبی هستند اما پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با یک محصول پودری شروع کنید زیرا دفعۀ اول کنترل بیشتری به شما می دهد. وقتی که تمرین کردید و کنترل بیشتری روی تکنیک پیدا کردید، می توانید از کانتورهای کرمی و مایع استفاده کنید. امروزه بسیاری از برندها ، کانتور وهایلایتر را همزمان در یک پالت ارائه می دهند که باعث می شود که انتخاب شما راحت تر شود. 
انتخاب رنگ کانتور مناسب پوست شما
اول مطمئن شوید که چندین رنگ مختلف را روی پوست خود امتحان کرده اید تا دریابید که کدام رنگ با رنگ تن پوست شما همخونی بیشتری دارد. برای هایلایت، برای هایلایت پودری را انتخاب کنید که دو درجه روشنتر از فونداسیونتان باشد و برای کانتور به سراغ پودری بروید که یک یا دو درجه تیره تر است. اگر پوست سفید و رنگ پریده ای دارید، بهتر است از هر چیزی که نارنجی در آن است اجتناب کنید. 
در نهایت میتوانید از یک هایلایتر براق متناسب با رنگ پوستتان ( چند درجه روشن تر از پایه رنگ پوست برای جلوه بهتر ) را روی استخوان گونه و نوک بینی استفاده کنید تا آرایش شما تکمیل شود.
 

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.